Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

nÀr jag ska spela in ett audio spÄr (med monitorn knappen aktiverad) sÄ uppstÄr eko pÄ det jag spelat in.......... jag har kollat sÄ inga effekter eller nÄtt sÄnt Àr pÄ....

plz hjÀlp en nybörjare...

Annons
Postat (redigerat)
nÀr jag ska spela in ett audio spÄr (med monitorn knappen aktiverad) sÄ uppstÄr eko pÄ det jag spelat in.......... jag har kollat sÄ inga effekter eller nÄtt sÄnt Àr pÄ....

plz hjÀlp en nybörjare...

Detta beror pÄ att du fÄr latency (fördröjning av ljudet) nÀr du spelar in.

Detta beror pÄ att din dator eller ljudkort inte orkar med att spela upp ljudet direkt utan ljudet blir försenat eftersom datorn/ljudkortet inte hinner bearbeta/spela upp ljudet tillrÀckligt snabbt.

Detta löser du genom att antingen lyssna genom din mixer och stÀnga av monitoring i Cubase eller sÄ stÀller du ner "buffer size" (eller vad det heter i Kobajs) sÄ din dator/ljudkort hÀnger med.

Lycka till!

EDIT: VĂ€lkommen förresten! Skriv ner en liten medlemspresentation medans du Ă€ndĂ„ hĂ„ller pĂ„ 🙂

Redigerat av lavrell
Postat

hur stĂ€ller jag ner min "buffer size"? kan man fĂ„ ett tips pĂ„ ett bra ljudkort för sĂ„ lite pengar som möjligt.... 😆 ....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.