znorb Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 nÀr jag ska spela in ett audio spÄr (med monitorn knappen aktiverad) sÄ uppstÄr eko pÄ det jag spelat in.......... jag har kollat sÄ inga effekter eller nÄtt sÄnt Àr pÄ.... plz hjÀlp en nybörjare...
lavrell Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 (redigerat) nĂ€r jag ska spela in ett audio spĂ„r (med monitorn knappen aktiverad) sĂ„ uppstĂ„r eko pĂ„ det jag spelat in.......... jag har kollat sĂ„ inga effekter eller nĂ„tt sĂ„nt Ă€r pĂ„.... plz hjĂ€lp en nybörjare... Detta beror pĂ„ att du fĂ„r latency (fördröjning av ljudet) nĂ€r du spelar in. Detta beror pĂ„ att din dator eller ljudkort inte orkar med att spela upp ljudet direkt utan ljudet blir försenat eftersom datorn/ljudkortet inte hinner bearbeta/spela upp ljudet tillrĂ€ckligt snabbt. Detta löser du genom att antingen lyssna genom din mixer och stĂ€nga av monitoring i Cubase eller sĂ„ stĂ€ller du ner "buffer size" (eller vad det heter i Kobajs) sĂ„ din dator/ljudkort hĂ€nger med. Lycka till! EDIT: VĂ€lkommen förresten! Skriv ner en liten medlemspresentation medans du Ă€ndĂ„ hĂ„ller pĂ„ đ Redigerat 12 juni 2005 av lavrell
znorb Postat 13 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 13 juni 2005 hur stĂ€ller jag ner min "buffer size"? kan man fĂ„ ett tips pĂ„ ett bra ljudkort för sĂ„ lite pengar som möjligt.... đ ....
Ken KÀngström Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Hur mycket Àr du beredd att lÀgga ut? GÄ in i device settings/VST multitrack. DÀr kan du leka lite med buffersizen.
Jazzman Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 köp ett begagnat audiophile 2496 för 1000 spÀnn. Vad har du för kort nu?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.