Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Nån som kör EWQLSO på mac/os-x?

Har precis vart och köpt det, och frågade noggrant i affären "kommer det vara struligt att installera deta, för jag har ganska nyligen köpt en G5a, och suger verkligen på Mac?", och fick som svar..."näääää, det är bara att köra skivan och installera"

nu sitter man här och det strular ändå....

"installern" på skivan är bara avsedd för OS9....och kan därför inte alls köras under OS-X.....det medföljer dock ett papper, där det står att man skall plocka hem "OS-X installer" och "DFD extension" på sidan www.soundsonline.com/techsupport.shtml.......dock hittar jag bara DFD extension att plocka hem.....

Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Har liksom ingen installer som fungerar att köra alls på OS-X!?!?

Eller är jag helt blind och inte hittar den på sidan?

Jag börjar bli mäkta trött på alla dessa updates och skit som måste installeras hit och dit för att få grejorna att funka......man tycker ju att om man köper en greja Juni-2005, borde det ju finnas med en installer som funkar på OS-x på skivan.......OS-X har ju trots allt funnits ett par år nu....!?!?

hur som helst.........nån som kan hjälpa mig?

Annons
Posted

Har du regristerat dig från regristration tool eller på NI,sen är det bara att logga in på NI-> EastWest update ->Personal Update Manager där borde de hitta för OS-X men du har ju köpt de nyligen det borde finnas på skivan, ahh du har köpt den från en affär dom kan ha haft den liggande ett bra tag i affären kanske därför det inte ligger den nyaste update på skivan,

jag köpte min från EastWest onlineshop fick den i dag och där var det den nyaste update inbakat i programmet behövde bara att ladda ner DFD extension.

Posted

Tack så jättemkt för svaren......jag fixade det faktiskt igår. Gick in och googlade lite själv, på vad jag sökte, och hittade det......så nu funkar allt. 😱

Vad jag fortfarande ifrågasätter är, om dom nu ska ha en punktbeskrivning på hur man ska göra för att installera på osx, så borde ju denna stämma.......!??

Ser man på det possitivt så lär jag mig mer och mer om min kära G5a, så, nån gång kanske jag till och med klarar av dessa problem utan att bli förbannad.... 😱😱

tack i alla fall för svaren! 😱