Jump to content
Annons

Programera vst


Coffeemidget

Recommended Posts

Vet egentligen inte hur lång tid de kan ta, men om de inte e alltför länge och om man ganska lätt kan kopiera tidigare vstkodningar och göra en del kreativa ändringar på snäll förfrågan skulle jag gärna vilja ha en liten skräddarsydd minnesnål plugg.

Edit: Skulle vilja ha en plugg som distar ett valt frekvensområde med Q-knob inte grötar allt utan bara en mindre vald del men som dessutom sänker det den distar till ursprunglig nivå så proportion bibehålles. Vet inte så mycket om olika distalgoritmer (om man kan kalla det så) men att kunna ratta lite i olika sorters dister vore ju wunderlicht det..

Nån som kan å har lust? eller känner till en plugg som gör just detta?

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller redan på att programmera en liknande vst-plugg. Ingen elgitarr-vråldist, utan mer en "overdrive" att värma upp/skita ner alla möjliga ljud med. Den har ett ställbart frekvensmässigt "angreppsområde", som du beskrev.

Projektet är en god bit på väg, men jag vet inte ännu när pluggen kommer att bli tillgänglig, det beror bl.a. på hur dåligt väder vi får i sommar och hur mycket tid jag hinner ägna åt det. 😲

Jag filar för närvarande på att förbättra rörsimuleringen, efter en god tids research i ämnet...

Den typ av filtrering du beskriver används redan vid så gott som all (avsiktlig) distortion du kan hitta, även om den kanske inte alltid är ställbar.

En väldigt stor del av distens karaktär ligger nämligen just där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Synht Edit, ett program där du kan bygga effekter, synthar och ljudalstrare för att sedan spara ned dom som VST eller VSTi. Har du någonsin lekt med Reaktor eller liknande modul-program kommer du att känna igen principen för hur man bygger.

Kör du fast kan du få tips och hjälp på Yahoo Synth Edit Users.

Edit: Förtydligade lite

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående valda effektområden. Finns det inga vstpluggar som kan "hosta (eng)" andra effekter inom valda områden? (Orion har en orginalplugg som man kan stoppa in vilken vst effekt man vill på valt frekvensband) Bara undrar... känns som det borde varit fler som tänkt på detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller redan på att programmera en liknande vst-plugg. Ingen elgitarr-vråldist, utan mer en "overdrive" att värma upp/skita ner alla möjliga ljud med. Den har ett ställbart frekvensmässigt "angreppsområde", som du beskrev.

Projektet är en god bit på väg, men jag vet inte ännu när pluggen kommer att bli tillgänglig, det beror bl.a. på hur dåligt väder vi får i sommar och hur mycket tid jag hinner ägna åt det. 😆

Jag filar för närvarande på att förbättra rörsimuleringen, efter en god tids research i ämnet...

Den typ av filtrering du beskriver används redan vid så gott som all (avsiktlig) distortion du kan hitta, även om den kanske inte alltid är ställbar.

En väldigt stor del av distens karaktär ligger nämligen just där...

Ropa till när du är färdig..! Det låter som nåt jag skulle vilja testa. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...