Jump to content
Annons

MIDI grooves och loopar på CD?


vortex

Recommended Posts

Ja, jag HAR kollat trådar och jag HAR kollat på Nätet, men inte hittat något vettigt.

Men, är det någon som känner till STORA samlingar med trumgrooves och loopar i MIDI-format på CD? Alltså enbart MIDI.

Och då menar jag samlingar som täcker många genrer, alltifrån rock och pop till tango och bossa nova. Rimligen borde det ju gå att pressa in några tiotusentals MIDI-takter på en CD?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först, tack för engagemang!

Jo, jag har sett de där sakerna, men som vanligt är det bara i en och samma genre. Det jag är ute efter är att skaffa ett referensbibliotek med MIDI-filer för trummor som täcker de där ovanliga genrerna som man kanske inte ens hört talas om - och än mindre vet hur man skall programmera... 😉

Udda och ovanliga latino-takter, afro, arabiska, asiatiska etc...

Så om någon har något tips, kommer jag även fortsättningsvis att vara tacksam för att ta del av detta.

Tjing.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Svarar mig själv ifall någon med samma önskemål söker i tråden 🙂

Jag har hittat två bra leverantörer av renodlade MIDI-loopar. Professionellt inspelade och de skiljer sig markant från de simpla MIDI-beats jag själv lyckats åstadkomma genom åren:

www.keyfax.com

www.smartloops.com

Intressant är att Keyfax inte bara har trumloopar utan även massor med instrumentloopar i MIDI-format och i olika genrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...