YellowStudio Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 LÅTNAMN: Come on ARTIST/GRUPP: Lindpop GENRE: pop LÅTLÄNGD: ca 3,17 KOMPOSITÖR: Stephan Lindsjö PRODUCENT: Stephan Lindsjö EV. MEDVERKANDE: Stephan, Mårten, Klas, Stefan INSPELNINGSÅR:2004 Format: mp3 storlek: 3,02 mb Status: Ganska färdig Demos Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 (edited) Nja... 1. Trumsetet låter som det är instängt i ett lite rum, och att ni har satt micken utanför. 2. Allt låter väldigt dovt förutom melodi-gitarren. 3. Melodi-gitarren passar inte riktigt in. 4. Varför ligger sång och kompgitarr bara i höger kanal? 128 kbits upplösning är i det lägsta. Fixa gärna en 160 eller 192 kbits version också Try again 😕 EDIT: Ett plus dock för att man fick lite Beatles-känsla över låten... Edited May 22, 2005 by ViktorDenStore Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddie Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Väldigt mycke Tom Petty. Sjysst låt, men produktionen är det jäkligaste jag hört på länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YellowStudio Posted May 22, 2005 Author Share Posted May 22, 2005 Tack för tipsen.Jag får nog se över produktionen. Det kommer en ny version snart. MVH Stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
91:an Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Skön sångröst, snygg enkel låt men varför är trummisen instängd i garderoben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
YellowStudio Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 (edited) Nu har jag försökt och fixa till låten lite. Vi hade problem med trummorna när vi spelade in låten. Dom blir inte riktigt bra. Mycket spill från olika håll. Jag är tacksam för nya kommentarer. Det låter ju olika på olika anläggningar så det är bra med synpunkter. MVH Stephan Edited May 23, 2005 by Stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyPandy Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Jag tycker också att det låter som ni bara har hängt en mic utanför replokalen. Gör så här: 1) Fixa mer tryck i trummona! 2) Mix allt så att saker hörs! 3) Skaffa en ny sångare! Annars är det inget fel på låten. Arret är helt ok, likaså kompositionen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
YellowStudio Posted May 26, 2005 Author Share Posted May 26, 2005 Den här gallupen anser jag vara avslutad nu. Jag tackar för dom kommentarerna som ni skrivit. Att ni tagit er tid till att skriva. Det positiva verkar vara själva låten ( det värmer). Att den sen låter instängd med dåligt ljud tolkar jag som att den inte håller som demo. Jag får spela in den igen. MVH Stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts