Henric Svensson Postat Söndag kl 06:10 Postat Söndag kl 06:10 Hej på Er! Satte ihop en ny jullåt som kom ut idag! Kul att höra vad Ni tycker! God Jul och Gott Nytt År! Det är därför han är sen - Text & Musik Henric Svensson 202511 Snart kommer han Med säcken full Av klappar och paket Vi kikar genom fönstret ut Men ingenstans han syns Granen den står Så grön och grann I stugan vår Vi bara väntar på Att han ska knacka på Kanske kört i diket Krockat med en ren Det är därför han är sen Ibland tomtar ibland troll Firar vi med rock`n roll Mor hon är så kär När hon granen våran klär Vi dansar runt i ring Alla stora alla små Om du varit snäll Kan du få en karamell Tomten han kommer tomten han går Hej och hå vi ses till nästa år Plötsligt står han där Och på dörren knackar på I säcken han har Både bilar båt och tåg Tomten han är rar Han är väldigt lik vår far Som är och köper tidning Men han är strax tillbaks Kanske han gått vilse Snubblat på en gren Det är därför han är sen Ibland tomtar ibland troll Firar vi med rock`n roll Mor hon är så kär När hon granen våran klär Vi dansar runt i ring Alla stora alla små Om du varit snäll Kan du få en karamell Tomten han kommer tomten han går Hej och hå vi ses till nästa år Ibland tomtar ibland troll Firar vi med rock`n roll Mor hon är så kär När hon granen våran klär Vi dansar runt i ring Alla stora alla små Om du varit snäll Kan du få en karamell Tomten han kommer tomten han går Hej och hå vi ses till nästa år Tomten han kommer tomten han går God jul och ett riktigt gott nytt år 1
Erik dP Postat Söndag kl 13:21 Postat Söndag kl 13:21 Kul att jullåtarna börjar trilla in. Jag uppfattade lite Siv Malmkvist-vibbar ("Slit och släng") när jag lyssnade. 1
Discipuli Postat Söndag kl 17:52 Postat Söndag kl 17:52 4 timmar sedan sa Erik dP: Kul att jullåtarna börjar trilla in. Jag uppfattade lite Siv Malmkvist-vibbar ("Slit och släng") när jag lyssnade. Kusligt hur bra det låter i mina vanliga hörlurar för tal. Allt kommer fram perfekt balanserat.
ONSatan Postat Måndag kl 09:40 Postat Måndag kl 09:40 Sjukt bra! Bättre än 90% av alla jullåtar som man hör. Bra låt, stabilt spelat och skönt mixat! (Kanske virveln ska ner lite? Tänk dock på att jag är såväl halvdöv som helkass på att mixa) En blivande klassiker? Riktigt kul med härlig skånska. Abbekås FTW! Tack för denna! 👏 1
Henric Svensson Postat Måndag kl 11:36 Trådstartare Postat Måndag kl 11:36 23 timmar sedan sa Discipuli: Tonartshöjning också! 🙏🙌⭐️ -Såklart, det är ju snart jul! 🎄 1
Henric Svensson Postat Måndag kl 11:37 Trådstartare Postat Måndag kl 11:37 22 timmar sedan sa Erik dP: Kul att jullåtarna börjar trilla in. Jag uppfattade lite Siv Malmkvist-vibbar ("Slit och släng") när jag lyssnade. -Låter bra, då är det en hit!
Henric Svensson Postat Måndag kl 11:38 Trådstartare Postat Måndag kl 11:38 1 timme sedan sa ONSatan: Sjukt bra! Bättre än 90% av alla jullåtar som man hör. Bra låt, stabilt spelat och skönt mixat! (Kanske virveln ska ner lite? Tänk dock på att jag är såväl halvdöv som helkass på att mixa) En blivande klassiker? Riktigt kul med härlig skånska. Abbekås FTW! Tack för denna! 👏 -Tackar ödmjukast, God jul på dej! 🎄🧨🥳
Peter Roos Postat Måndag kl 11:58 Postat Måndag kl 11:58 Snyggt Henric! Superbra låt, bra mix, och jag gillar den humoristiska texten också, najs:-)
Henric Svensson Postat Måndag kl 12:02 Trådstartare Postat Måndag kl 12:02 2 minuter sedan sa Peter Roos: Snyggt Henric! Superbra låt, bra mix, och jag gillar den humoristiska texten också, najs:-) -Man tackar ❤️🎵🎄🥳 -Glad advent på dej! 1
Peter Roos Postat Måndag kl 12:44 Postat Måndag kl 12:44 39 minuter sedan sa Henric Svensson: -Man tackar ❤️🎵🎄🥳 -Glad advent på dej! Detsamma, glad advent!🙂🌲🎉 1
Flizzaff Postat Tisdag kl 10:02 Postat Tisdag kl 10:02 En dansbands-rock. Det låter väl lite väl lajnat, men... Det blir en femma av fem i betyget. 1
Henric Svensson Postat Tisdag kl 12:08 Trådstartare Postat Tisdag kl 12:08 2 timmar sedan sa Flizzaff: En dansbands-rock. Det låter väl lite väl lajnat, men... Det blir en femma av fem i betyget. -Tack Flixzaff! -Lajnat! 😂😂😂
Peter Roos Postat Tisdag kl 16:36 Postat Tisdag kl 16:36 6 timmar sedan sa Flizzaff: En dansbands-rock. Det låter väl lite väl lajnat, men... Det blir en femma av fem i betyget. Men det är ju inte lajn-dance i alla fall:-D 3
Flizzaff Postat 8 timmar sedan Postat 8 timmar sedan On 2025-12-02 at 13:08 sa Henric Svensson: -Tack Flixzaff! -Lajnat! 😂😂😂 Jag kanske skrev fel. På engelska: Line-at. Det låter som instrumenten, utom trummorna, är så lineade. Men en bra och underhållande låt. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.