Jump to content
Annons

Ge mig en skylt, slå mig älskling en gång till


Recommended Posts

Har spelat in en satir cover låt som heter "Ge mig en skylt, slå mig älskling en gång till" av britney spears - baby one more time. Jag skulle gärna vilja sprida den, kanske lägga upp den här eller på min sida. Jag sjunger den på svenska och har lite annorlunda arragemang, ere rättighetsbrott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Britta Spjut - den lilla masochisten... 😄

Det tillhör säkert sådana låtar som bevakas hårt - så du bör nog skaffa tillstånd hos förlaget/skivbolaget innan du lägger upp den på Nätet...

I värsta fall kan den tolkas vara "kränkande" (med förvanskat arr och förlöjligande text) och du kan bli stämd. Det är förstås troligare att man ser genom fingrarna med sådant eftersom du inte tjänsar några pengar på det - men man vet aldrig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Britta Spjut - den lilla masochisten... 😄

Det tillhör säkert sådana låtar som bevakas hårt - så du bör nog skaffa tillstånd hos förlaget/skivbolaget innan du lägger upp den på Nätet...

I värsta fall kan den tolkas vara "kränkande" (med förvanskat arr och förlöjligande text) och du kan bli stämd. Det är förstås troligare att man ser genom fingrarna med sådant eftersom du inte tjänsar några pengar på det - men man vet aldrig...

Så länge det inte blir en hit och du tjänar pengar på det kan det nog gå. Annars... Se upp! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, sådana här finns det tusentals av på internet. Jag tror inte skivbolagen har tid att bry sig.

Det är ju gratis marknasförning för sjutton gubbar.

Härlig överstättnig. Det är råkul med sådana här raka överstättningar som inte har något verklighetsanknytning what so ävör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig överstättnig. Det är råkul med sådana här raka överstättningar som inte har något verklighetsanknytning what so ävör!

Grynets översättning är mera "riktig":

Slå mig *bäbis* ...

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag översatte texten för flera år sen. Har du hittat min text på lunarstorm tro? För det var där jag publicerade den. ...

ironi Jag ser det som att du intränger på min upphovsrätt... /ironi

men faktiskt.. det är exakt samma ord... Jag gillar den 😎

Kör på.. det kan bli en P3 hit om du skickar in den... förslagsvis så tycker jag att du skickar den till Lantz i P3 eller Deluxe.. de gillar ju att skämta.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
😎 Haha

Grymt bra...

Fina körer 😎

Vad är det för percussion? VSTi eller?

De e mina minibongo's a là 500 spänn. billigt å bra och ovärdeligt.

Till nanne: heh, jag har vart inne på lunarstorm kanske tre ggr...

Funderar dock på att sätta de i system att översätta engelska låtar.. Kan ni tänka er avril lavigne's debut låt complicated på svenska? 😄😄😄

EDIT: Gote - Em, B, G, A, B spelade jag rakt igenom, fast de e ju lite annorlanda i orginalet. körde alla ackord som barré. tog nåt amoll därinånstans också tror jag.

Låten har inte riktigt sjunkit in efterssom jag spelade in allt on the fly så att säga.. Satt med den i kanske tre fyra timar bara.

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)

Mycket bra! Fler vill jag höra...

För er som undrar vad roten ur fiskpinne är!

Tar man roten ur en standardfiskpinne blir formeln enligt följande:

F=(L*H*B )^½

F=fiskpinnekonstanten, L=längd, H=höjd, B=bredd

Standardfiskpinnemått i mm: 85*25*15

F=(85*25*15)^½=178,5

Roten ur en fiskpinne blir alltså 178,5 mT (milliTorsk)

Lycka till!

Redigerat av PunkMackan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...