crexes Postat 31 januari Postat 31 januari Hej! Jag har gjort en ny låt i en för mig helt ny genre – instrumental gitarrbaserad ambient/post-rock. Vore superkul om någon ville lyssna och eventuellt ge feedback!
slejnard Postat 1 februari Postat 1 februari Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film.
crexes Postat 1 februari Trådstartare Postat 1 februari 42 minutes ago, slejnard said: Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film. Vad kul att höra! Ja det är jag som spelar - inga loopar! Mixat/mastrat i Logic Pro. Stort tack för att du tog dig tid att lyssna! 1
Twang Postat 6 februari Postat 6 februari Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet? Det låter inte uppenbart digitalt.
Richie76 Postat 7 februari Postat 7 februari Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.
crexes Postat 7 februari Trådstartare Postat 7 februari 14 hours ago, Twang said: Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet? Det låter inte uppenbart digitalt. Tack! Gällande gitarrljudet så var målet att skapa ett mjuk ambient-sound. För att få till det så använder jag mycket reverb & delay (se t.ex. Vallhalla-plugin) samt en hel del EQ-tweak. Hur du spelar på gitarren spelar ju också in men sammanfattningsvis så handlar det om att spela "mjukt" och lite Legato-inspirerat.
crexes Postat 7 februari Trådstartare Postat 7 februari 9 hours ago, Richie76 said: Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods. Tack - vad kul att höra! 🙂 Låter inte helt fel med Thailand och kul att min låt hittade dit!
Flizzaff Postat 7 februari Postat 7 februari Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget.
crexes Postat 7 februari Trådstartare Postat 7 februari 7 hours ago, Flizzaff said: Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget. Vad kul - tack! 🙂
Oricco Postat 11 februari Postat 11 februari Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂
crexes Postat 12 februari Trådstartare Postat 12 februari On 2/11/2025 at 11:25 AM, Oricco said: Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂 Jäkla kul att höra! 😊 Stort tack för att du tog dig tid att lyssna och ge mig feedback! 🙏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.