Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej! Jag har gjort en ny låt i en för mig helt ny genre – instrumental gitarrbaserad ambient/post-rock. 

Vore superkul om någon ville lyssna och eventuellt ge feedback! 

Annons
Posted
42 minutes ago, slejnard said:

Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film. 

Vad kul att höra! Ja det är jag som spelar - inga loopar! Mixat/mastrat i Logic Pro.
Stort tack för att du tog dig tid att lyssna!

• Gilla 1
Posted

Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.

Posted
14 hours ago, Twang said:

Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet?

Det låter inte uppenbart digitalt.

Tack!

Gällande gitarrljudet så var målet att skapa ett mjuk ambient-sound. För att få till det så använder jag mycket reverb & delay (se t.ex. Vallhalla-plugin) samt en hel del EQ-tweak. Hur du spelar på gitarren spelar ju också in men sammanfattningsvis så handlar det om att spela "mjukt" och lite Legato-inspirerat.

Posted
9 hours ago, Richie76 said:

Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.

Tack - vad kul att höra! 🙂 
Låter inte helt fel med Thailand och kul att min låt hittade dit! 

Posted
7 hours ago, Flizzaff said:

Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget.

Vad kul - tack! 🙂 

Posted

Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂

Posted
On 2/11/2025 at 11:25 AM, Oricco said:

Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂

Jäkla kul att höra! 😊  Stort tack för att du tog dig tid att lyssna och ge mig feedback! 🙏