crexes Posted January 31, 2025 Posted January 31, 2025 Hej! Jag har gjort en ny låt i en för mig helt ny genre – instrumental gitarrbaserad ambient/post-rock. Vore superkul om någon ville lyssna och eventuellt ge feedback!
slejnard Posted February 1, 2025 Posted February 1, 2025 Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film.
crexes Posted February 1, 2025 Author Posted February 1, 2025 42 minutes ago, slejnard said: Låter väldigt bra. Bra ljud och spelat. Är det du som spelar eller har du byggt med loopar? Skulle kunna passa i nån film. Vad kul att höra! Ja det är jag som spelar - inga loopar! Mixat/mastrat i Logic Pro. Stort tack för att du tog dig tid att lyssna! 1
Twang Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet? Det låter inte uppenbart digitalt.
Richie76 Posted February 7, 2025 Posted February 7, 2025 Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods.
crexes Posted February 7, 2025 Author Posted February 7, 2025 14 hours ago, Twang said: Bra låt. Jag undrar hur du fick till gitarrljudet? Det låter inte uppenbart digitalt. Tack! Gällande gitarrljudet så var målet att skapa ett mjuk ambient-sound. För att få till det så använder jag mycket reverb & delay (se t.ex. Vallhalla-plugin) samt en hel del EQ-tweak. Hur du spelar på gitarren spelar ju också in men sammanfattningsvis så handlar det om att spela "mjukt" och lite Legato-inspirerat.
crexes Posted February 7, 2025 Author Posted February 7, 2025 9 hours ago, Richie76 said: Skönt gitarrljud. Sitter just nu på en solstol i Thailand och lyssnar. Väldigt passande! Hör inga uppenbara konstigheter i AirPods. Tack - vad kul att höra! 🙂 Låter inte helt fel med Thailand och kul att min låt hittade dit!
Flizzaff Posted February 7, 2025 Posted February 7, 2025 Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget.
crexes Posted February 7, 2025 Author Posted February 7, 2025 7 hours ago, Flizzaff said: Soft och fin-lirat. Ja, filmmusik... En 5 av 5 i betyget. Vad kul - tack! 🙂
Oricco Posted February 11, 2025 Posted February 11, 2025 Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂
crexes Posted February 12, 2025 Author Posted February 12, 2025 On 2/11/2025 at 11:25 AM, Oricco said: Väldigt mjukt och lungt, man blir avkopplad i kropp och sinne 🙂 Tycker du har fått till nivåerna bra och som någon sa hade det passat perfekt till en film eller typ en vlogg från Asien 🙂 Jäkla kul att höra! 😊 Stort tack för att du tog dig tid att lyssna och ge mig feedback! 🙏
Recommended Posts