CHAE Postat 29 december 2025 Trådstartare Postat 29 december 2025 XD * * * Mina tankar till både familjen Slej och DoL just ikväll. Ta hand om er❤️ 1 2
Dark Of Light Postat 30 december 2025 Postat 30 december 2025 16 timmar sedan sa slejnard: Begravningen gick bra. Ett fint avsked. Det är det viktiga. Jag ska strax iväg och delta i sorgen på mitt håll. Kommer att vara svårt att sjunga. En klump av sorg i halsen brukar inte främja sång direkt. Nåja, en får vara professionell och stänga av för en stund. En stilla kpd. 4
slejnard Postat 30 december 2025 Postat 30 december 2025 Hur gick det min herre? Bra hoppas jag. Ha en fin eftermiddag alla längstaianer! 1
Fidden Postat 30 december 2025 Postat 30 december 2025 Kallt och jävligt i götaland idag. Blev lite sugen på en trummaskin, men sen kom jag på att jag fick en såndär liten pocket operator beat när jag fyllde 40 som jag knappt använt. Den dög fint att leka med ett tag. Mer trummaskin än så behöver jag inte. Nu blev det dock kaffe och soffläge igen.
Dark Of Light Postat 30 december 2025 Postat 30 december 2025 1 timme sedan sa slejnard: Hur gick det min herre? Tjong. Nu är jag tillbaka. Jo det gick bra. Måste varit det jobbigaste i sång väg som jag gjort någonsin. Under ganska många år har jag lärt mig att använda känslor som knep för att få fram rätt attityd/känsla i sången. Aggression inom hårdare metal material, sorg och melankoli inom blues och/eller ballader mm. När man gör sådant här på en begravning, dessutom av en vän så kommer ju sorgen rätt så pang på. Okontrollerbart. Svårt att styra, känslorna kommer för nära. Då blir känslor istället ett hinder som måste övermannas. Ett litet intimt kapell med hans närmaste familj samt några hans vänner samlade. Fick uppskattning och beröm för min insats dock. "Berörande", "känslosamt" och "gripande" var omdömen jag fick. Nu var jag ju inte där för att få beröm, utan för att på mitt personliga sätt få ta farväl till en god vän men visst fan värmde det! Så, jo. Det gick bra. Mycket tungt dock. 4
Discipuli Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Det har varit en intressant tid här på forumet. Lärorik. Kul och stundvis galen. Särskilt när man försökte som ett rådjur i strålkastaren, följa chatten. Blev helt överkörd mentalt. 😂😂 Det har jag gett upp 🙏 Ett hjärtligt Gott nytt år till er alla. Ser fram emot ett musik Studio forum 2026. 2
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Ja det är inte helt lätt att hänga med i svängarna. 😂 Bara nöta på! Ha ett gott nytt år! 🥳
Dark Of Light Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 25 minuter sedan sa slejnard: -22! 🥶 Vaihelv...
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 1 minut sedan sa Dark Of Light: Vaihelv... A cold day in hell…
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Jåh! beställt snus för över 3000kr. De ska visst höja skatten. Middag idag blir tjädergryta. 😋
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Såna här burkar i storpack beställer jag. Gott och billigt. Eller iaf billigare än affären. https://swedsnus.nu/4-pack-genuin-40-dosor-lossnus-instant
Dark Of Light Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 16 minuter sedan sa slejnard: Såna här burkar i storpack beställer jag. Gott och billigt. Eller iaf billigare än affären. https://swedsnus.nu/4-pack-genuin-40-dosor-lossnus-instant Snusar gör jag inte längre men en god pipa eller cigarr kan det bli när andan faller på. Tobaken beställer jag ofta från Herrefolket, cigarrer blir varsom inrikes här. Hur mycket höjs då tobaksskatten?
Dark Of Light Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Jah, man kan ju googla oxo. Viktiga skattesatser 2026 (från 1/1 2026): Cigaretter: 2,08 kr per styck + 1 % av detaljhandelspriset (en höjning jämfört med tidigare). Snus: 435 kr per kilogram. Röktobak: 2 525 kr per kilogram. Tuggtobak: 598 kr per kilogram. Övrig tobak (inkl. vitt snus/nikotinpåsar): 2 525 kr per kg (motsvarande röktobak). E-vätskor (Nikotinskatt): Höjs kraftigt, upp mot 4 174 kr per liter för starka vätskor.
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Ja jag kollade inte hur mycket så tack för informationen! 😄👍
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 6 minuter sedan sa Fidden: När börjar de med koffeinskatt då? 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱
slejnard Postat 31 december 2025 Postat 31 december 2025 Färre sorger, mindre av bedrövelser, slut på krig och svält, diktatorer och girighet. Mer glädje och trygghet. Vara schyssta och rättvisa. Snälla mot varandra. ( om man får önska )
Recommended Posts