Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
43 minuter sedan sa Fidden:

sketch-1756890327725.jpg

Härlig svensk design o funktion.

Som ung, Pendlat Skåne Göteborg i sånt här lyxåk, färgen ingick i paketet. Första bilen ändå helt rostfri!. Intelligent som ett spett. Ingen mjukvara som strulade. Bara hårdvara 🙂 Lämnade min BMW X1 2018, skitmjukvara som inte BMW tog ansvar för. Uselt. Motorn 2 liter diesel, var super, men mjukvaran i bilen i övrigt matchade inte den kvaliteten.

Har nu en äldre bil med ingen strulig mjukvara. Lugna dagar o mindre ägarkostnader. Det borde kunna tillverkas svenska bilar igen, med ett mellanting, lagom i pris o komplexitet/stabilitet. Idag är det fantasipriser på bilar. Helt i onödan.

IMG_6335.jpeg

• Gilla 1
Postat
5 timmar sedan sa Fidden:

InCollage_20250903_1155582612.thumb.jpg.0a9d6ab42f018a8b727d9f57f1674cf4.jpg

Jag tar ”Dumpen-attribut” för 300, tack!

• Haha 2
Postat
7 timmar sedan sa CHAE:

Tackom!☺️

Jag vill påstå att det enbart händer på (ensamma) dagsturer och långvandring. Mycket kontemplativt och blir som en liten happening när jag är ute.

Stoppar med Borkum Riff f ö; jag vill inte framstå som mallig😌

Jag kör oftast med Dunhill (JAAA det heter Peterson numera men inte i min värld) My Mixture 965 som stapelvara gällande piptobak. Finns så mycket annat också. Precis som med dig där så är det inte så ofta, gäller även cigarrer. Det blir lite av en kontemplativ grej av det hela ja. 

7 timmar sedan sa slejnard:

Tänk på att ni kan få rökhosta! 

Vare sig piptobak eller cigarr rök dras ner i lungorna! Det vore barbariskt och inte alls passande gentlemän och demoner! Endast munbloss barn! Använd alltid raka pipor inte krökta, man kan få skolios.

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Jag kör oftast med Dunhill (JAAA det heter Peterson numera men inte i min värld) My Mixture 965 som stapelvara gällande piptobak. Finns så mycket annat också. Precis som med dig där så är det inte så ofta, gäller även cigarrer. Det blir lite av en kontemplativ grej av det hela ja. 

Vare sig piptobak eller cigarr rök dras ner i lungorna! Det vore barbariskt och inte alls passande gentlemän och demoner! Endast munbloss barn! Använd alltid raka pipor inte krökta, man kan få skolios.

Jag tycker att om att njuta en pipstund på hösten; klar luft, kok-kaffe, ett par smörgåsar och en lugn stund borgar för pipa.
Vet inte om jag redan sagt det men det är farfars gamla pipa jag brukar; den blev liksom över vid bouppteckningen för många år sedan så jag norpade den, helt enkelt. Från början var det mest en prydnad men sedan dök jag ner i kanonhålet och är fast sedan dess.

Stämmer mycket bra; med cigarrer och pipor drar man icke halsbloss. Det är bara okulturella sällar som håller på så😤 Det kräver tid, omtanke och lugn för att stoppa en pipa rätt. Finns lika många skolor som det finns piprökare.

Är ingen cigarr-konnässör men jag har förstått att det finns många do’s and don’ts när det, exempelvis, kommer till att tända en cigarr (?)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.