Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det var några samhällskritiska system som låg nere i morse. I samma veva susade en blackhawk förbi utanför. Trodde det var krig.

Postat

Försvarsmakten passar kanske på att öva sånt därnt också, nu när kanske den teknologiska sektionen av dem kämpar för att hålla gränsen.

• Gilla 1
Postat
6 timmar sedan sa Fidden:

Det var några samhällskritiska system som låg nere i morse. I samma veva susade en blackhawk förbi utanför. Trodde det var krig.

Inte än…..

Postat
5 timmar sedan sa Dark Of Light:

[…]Btw, Greta flyger tillbaka från Israel och får därmed avsluta sin flygvägran.

Hon ser inte helt nöjd ut...

Uri Geller kanske ska köra någon sorts show för henne där han böjer skedar, verb och argument så kanske hon inte ser så supermissnöjd ut?

Postat

Ny favorit. Porchetta i ugn eller i stor kastrull.

Sås på Cocos mjölk o cocos koncentrat (istället för grädde) , Jensen pepparsås, en ordentlig matsked röd curry thai paste o cashewnötter. Låt det sakta koka ihop. Servera med en , eller några skivor porchetta , såsen och valfrisallad.

Busenkelt. Tar ett par timmar , slow cooking för köttet.

Postat

Länsförsäkringar och svt (del 3?) nu på kvällen. Inera, regeringen och Arbetsförmedlingen tidigare under dagen. Speciellt allvarligt med Inera, då det direkt påverkade vården i flera regioner.

Och enligt min teori kommer detta fortsätta imorgon och eventuellt även torsdag. Underrättelser har troligen nått Säpo om att något skulle hända just dessa dagar. Beredskapen är därför relativt god, då man strategiskt planerat in lämpliga aktiviteter under perioden i de statliga och regionala systemen sedan flera veckor.

MSB har väl inte gått ut med någon info än, frågan är om de ens kommer göra det i närtid. Vi befinner oss mitt i krutröken och man kan liksom bara gissa vad som händer bortom det vi kan se.

Inte ens på Flashback ser man vad som händer.

Alternativt har alla svenskar fått ett pm om att hålla käften. Eventuellt har jag också fått det. Men vafan, det är ju inget kul heller.

Och förresten har jag ingen aning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.