Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
34 minuter sedan sa Håkan Ström:

Parallella verkligheter? Det skulle innebära att båda tar sig fram samtidigt, vilket inte längre är fallet. Därav en kursändring.

Du fattade nog inte riktigt.

Postat

De som snott åt sig makten i vissa delar av världen är inte att lita på. Syftar på diktaturer. blivande eller de som redan är. Sitter överst på pyramiden. Det funkade inte för de gamla egyptierna eller för Hitlers tredje rike och kommer inte funka nu heller varken i usa, Kina eller Ryssland eller bland andra högmodiga ledare. Man måste få med sig folket, inte kuva eller skrämma dom. Inte kriga sönder sina grannländer som det Putin gör i Ukraina. 
/ dagens sanning

• Gilla 2
Postat
2 timmar sedan sa Håkan Ström:

Utveckla

Jag menar att rörelser som antivaccinatorer, plattjordare, klimatförnekare etc tillbringar sin vardag i en digital verklighet där alla verkar tycka precis som de själva gör. Algoritmerna fungerar till och med så bra att de tror att de tillhör majoriteten. 

• Gilla 3
Postat

Och får det pågå tillräckligt länge gör de snart det. För hand i hand med det hela går en våg av förnekelse av vetenskap.

• Gilla 2
Postat
31 minuter sedan sa Fidden:

Jag menar att rörelser som antivaccinatorer, plattjordare, klimatförnekare etc tillbringar sin vardag i en digital verklighet där alla verkar tycka precis som de själva gör. Algoritmerna fungerar till och med så bra att de tror att de tillhör majoriteten. 

https://www.hsgac.senate.gov/subcommittees/investigations/hearings/how-the-corruption-of-science-has-impacted-public-perception-and-policies-regarding-vaccines/

Du har mer rätt än du vet. Men att du lägger plattjordare o antivacc o klimatförnekare under samma mening får står för dig såklart.

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

De som snott åt sig makten i vissa delar av världen är inte att lita på. Syftar på diktaturer. blivande eller de som redan är. Sitter överst på pyramiden. Det funkade inte för de gamla egyptierna eller för Hitlers tredje rike och kommer inte funka nu heller varken i usa, Kina eller Ryssland eller bland andra högmodiga ledare. Man måste få med sig folket, inte kuva eller skrämma dom. Inte kriga sönder sina grannländer som det Putin gör i Ukraina. 
/ dagens sanning

För att inte tala om Nordkorea. Nä dags höja våra röster! 

Religion är också skit när den missbrukas. Skenheliga kristna finns det ganska gott om också. För att inte tala om krigiska islamister. Det är en sjuk värld som verkar ha drabbats av en masspsykos? Injektionsspruta tack! 

RÄTT RUTET!!!

• Gilla 1
Postat
8 minuter sedan sa Håkan Ström:

[…] Men att du lägger plattjordare o antivacc o klimatförnekare under samma mening får står för dig såklart.

…samtidigt som att just den här löst sammansatta gruppen av individer mer än gärna går arm i arm närhelst det vankas tid i media och/eller vid större sammankomster🙂

Postat
7 minuter sedan sa CHAE:

…samtidigt som att just den här löst sammansatta gruppen av individer mer än gärna går arm i arm närhelst det vankas tid i media och/eller vid större sammankomster🙂

Inte något jag lägger mycket av min tid på. Medierna alltså. 🙂

Postat

Varit på VC och kollat om jag har blooooood i mina veeener, eller om hjärtat pumpar likgiltighet.

Mötte målaren som åtgärdar besiktningspunkter i huset och fick honom att spruta lite mer i springan.

Nu ska jag kanske handla. Eller också struntar jag i det.

Postat

Jag har nog ingen fog för att hävda att det var just latex... Finns kanske en massa alternativ. Men det var i alla fall inte något ofog.

• Haha 1
Postat (redigerat)
13 minuter sedan sa Fidden:

Jag har nog ingen fog för att hävda att det var just latex... Finns kanske en massa alternativ. Men det var i alla fall inte något ofog.

Det finns ju latexallergiker och använder man sådant, ja latex alltså, blir det ju inget sprut i springan. A lose -lose situation. Jag är för latexfria sprut i springor.

Redigerat av Dark Of Light
  • Haha 1
Postat

Aaahh..

DÅ blir det pasta med köttbullar och grönsaker!

Alltså köttbullar med grönsaker i! Är inte det genialiskt?! Baka in allt i ett! Så smidigt!

Eller va? 

blink_head.GIF.8b9fec991afd9aef81bdbcbcfe2315be.GIF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.