Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
9 timmar sedan sa CHAE:

Så kan det gå

Hatretoriken ökar, militären skickas in i städer och blod flyter på båda sidor. Mitt i alltihopa står herr Trump i sin röda MAGA-keps och har dessutom full access till kärnvapen.

Han är en farlig man och USA närmar sig mer och mer ett inbördeskrig I’m tellin’ yer.

Ja, polariseringen skördar ännu ett offer.

Tänk om det var en dålig Facebook-algoritm som drog igång denna snöbollen för många år sedan...

Postat
10 timmar sedan sa CHAE:

Så kan det gå

Hatretoriken ökar, militären skickas in i städer och blod flyter på båda sidor. Mitt i alltihopa står herr Trump i sin röda MAGA-keps och har dessutom full access till kärnvapen.

Han är en farlig man och USA närmar sig mer och mer ett inbördeskrig I’m tellin’ yer.

Återställa Normalitet o lag o ordning. Folket jublar. Utom svenska medier.

Postat
19 timmar sedan sa slejnard:

BBC- länken leder alltså inte till bbc.co.uk/news som är officiell. De andra proffstyckarna har jag inte hört talas om. Som du säger. Var sak har sin tid. Vi får se helt enkelt. 

BBC är sen länge också proffstyckare, särskilt eftersom de har statligt stöd för att uttrycka vad de får tycka. Allt enligt avhoppade fd BBC:are. 🙂

Postat
55 minuter sedan sa Håkan Ström:

Återställa Normalitet o lag o ordning. Folket jublar. Utom svenska medier.

Folket i ditt flöde. Majoriteten?

Det är detta som är faran. Världen är uppdelad i parallella verkligheter, konstruerade av algoritmer. Den som har kontroll över algoritmerna börjar nu ta över. Var inne på x för första gången på länge igår och det var sjukt mycket högerpropaganda och rasism så jag blev mörkrädd.

• Gilla 1
Postat
4 minuter sedan sa slejnard:

Inte låta sig indoktrineras. 

När alla flöden i många år alltid speglat en värld där majoriteten tycker som en själv blir man ju nästan självindoktrinerad. 

• Gilla 1
Postat

10 m/sek

91% luftfuktighet

Slagregn

Busväder indeed!🫣

Postat
1 timme sedan sa Fidden:

Själv blev jag infiltrerad av en grå Earl.

Men… Det är ju inte lördag än!🤨

Postat
35 minuter sedan sa CHAE:

Men… Det är ju inte lördag än!🤨

Detta självindoktrinerande kan aldrig vara hälsosam. Håriga händer och skolios är hwad det leder till, sanna mina ord!

Postat
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Detta självindoktrinerande kan aldrig vara hälsosam. Håriga händer och skolios är hwad det leder till, sanna mina ord!

16 minuter sedan sa slejnard:

Precis! 
Försöker vila 😴 här. 

”Vila”…😏

Postat
7 timmar sedan sa Fidden:

Det är detta som är faran. Världen är uppdelad i parallella verkligheter, konstruerade av algoritmer. Den som har kontroll över algoritmerna börjar nu ta över. Var inne på x för första gången på länge igår och det var sjukt mycket högerpropaganda och rasism så jag blev mörkrädd.

Parallella verkligheter? Det skulle innebära att båda tar sig fram samtidigt, vilket inte längre är fallet. Därav en kursändring.

Postat
7 timmar sedan sa Fidden:

Bra. Då begriper du hur det har varit för högtansedda forskare och vetenskapsmän under många år på andra plattformar när de blivit censurerade och i flera fall helt avstängda, inkl. Dåvarande Twitter.

Rasism? Eller bara mer fakta? Jag vet vad rasism är. Har sett ytterst lite av det. Däremot mer fakta och mindre propaganda på X. Inte perfekt på långa vägar, men om det är en ekokammare på fb o liknande plattformar så är det inte det på X i samma utsträckning. Community notes är konstruktiva och hanteras ok.

Ge det lite mer tid? Å andra sidan utan X går livet vidare ändå.

Jag har själv varit intresserad av verkligt gamla byggen länge, på X fanns det absolut bästa flödet. Opolitiskt o öppet.

IMG_6384.jpeg

IMG_6377.jpeg

IMG_6008.png

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.