slejnard Postat Lördag kl 20:34 Postat Lördag kl 20:34 Jåh! Matade även Fantomen, Kalle Anka å Buster. Finn & Fiffi å alla Marvel. Senare även Larson och Pondus. Var iofs bokslukare också. Mest sci-fi och Stephen King. Nu har jag inte läst på papper på flera år. Håller mig till pergament och papyrusrullar. 1
Dark Of Light Postat Lördag kl 21:18 Postat Lördag kl 21:18 Åh, Buster ja. Stålmannen, Spindelmannen, Agent X9 och så givetvis min absoluta favorit... Läderlappen. Har fortfarande kvar min samling av Läderlappen/Batman. Hyfsat komplett från -70 talet och framåt men har även en del från 50-60 talet... Ah, them memories.... Har också kvar en helvetes massa Batmobiles från back in the day. Lärde mig teckna genom serietidningar genom att kopiera och imitera tecknings stilarna olika tecknare hade. På tecknings lektionerna var det en smärre kö bakom mig. "Kan du rita en hand åt mig?", "Kan du rita en fot?" etc. Tja... inte vet jag vad man har för nytta av det där som en demonbusschaufför numera men ändå. 2
CHAE Postat Lördag kl 21:20 Trådstartare Postat Lördag kl 21:20 1 timme sedan sa Dark Of Light: Faen, jag är uppväxt på Asterix, Lucky Luke, Spirou (m.fl.) album men så blev man ju som man blev också Spirou, Tintin och Lucky Luke var det här💙 Vi var medlemmar i Tintins Äventyrsklubb och samlade på samtliga Tintin- och Lucky Luke-album. Det var julafton en gång i månaden I’m telling yer🤩 1 timme sedan sa Fidden: Det var ju en sån jävla höjdpunkt när man fick besöka bibblan på lektionstid och bläddra i seriemappen och hitta nåt kul. True! När morsan tog oss till biblioteket satte sig jag och brorsan direkt vid LP-spelaren, drog på oss de där helt orimligt stora bakelitlurarna och sedan lyssnade vi alltid på samma skiva, ”Tintin i hajsjön”. Rent sjukt spännande varje gång😱 Sedan fick vi välja tre seriealbum var när morsan var färdig. 29 minuter sedan sa slejnard: Jåh! Matade även Fantomen, Kalle Anka å Buster. Finn & Fiffi å alla Marvel. Senare även Larson och Pondus. Var iofs bokslukare också. Mest sci-fi och Stephen King. Nu har jag inte läst på papper på flera år. Håller mig till pergament och papyrusrullar. Hm, låt se; läste Judge Dredd, Magnum, Larsson, MAD och Don Martin. Brorsan gillade hela Disney-grejen, DC och Marvel men jag fastnade inte för det. Senare blev det äventyr (tänk Den hemlighetsfulla ön), massor av sci-fi, Sherlock Holmes, Stephen King, Dean R Koontz och H P Lovecraft och…ptja, jag är väl kvar i det helt enkelt🤷🏻♂️ 1
Dark Of Light Postat igår kl 00:10 Postat igår kl 00:10 Mmm, Tintin förstås, Tarzan, både serierna men även böckerna, James Bond (samma där och ja, Flemings böcker är bättre än filmerna). Marvel var jag inte så förtjust i förutom Hulk och Spindel. DC var mer min grej. Lagens Väktare och andra mantel försedda snubbar och snubbor inklusive givetvis ovan nämnda fladdermus (är inte det "vagina mobile" på latin? 🤣 ) gubbe..
Neosus Postat igår kl 09:23 Postat igår kl 09:23 NU e de ju sönda! Vad kommer härnäst? Måndag? Näe NU e ja AJ!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.