Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 minut sedan sa slejnard:

Ser ni handmaids tale? Är inne på sista säsongen nu. 

Japp. Bra serie. Jag är i fas.

Postat
29 minuter sedan sa slejnard:

Ser ni handmaids tale? […]

Nej.

7 minuter sedan sa slejnard:

Memphis tråd är ju enorm! Nästan en miljon visningar 😲

Phääätaste tråden!!😲

Postat
21 minuter sedan sa slejnard:

Men rekommenderar jag den? Ja! 

Memphans prültråd?😲

Postat
26 minuter sedan sa slejnard:

Ja om du inte sett den? 

Har sett.

Kan ha postat i den också vid ett antal tillfällen😌

13 minuter sedan sa slejnard:

Nu sår dom in (troligast korn) på en av ängarna här ute. Sent på kvällen kan en tycka men de vet troligen vad de gör. 

Moonshiners🙃

Postat
45 minuter sedan sa slejnard:

Nu sår dom in (troligast korn) på en av ängarna här ute. Sent på kvällen kan en tycka men de vet troligen vad de gör. 

I love korn

Postat
1 timme sedan sa Fidden:

I love korn

CHILDREN OF THE CORN!!😱

Postat (redigerat)

Okej… Inspirerad av @Fidden (av alla människor) ville jag också ha ett sommarprojekt att pyssla med och nu vet jag vad det ska bli; ett pedalbord för acken!

Har fnulat ett par år på det men aldrig kommit fram till om jag ens borde ha ett eftersom jag trackar alla ackar medelst mikrofon och live spelar jag ju aldrig numera såå…

Nåja, för några år sedan blev jag både vild och galen och införskaffade ett styck Mojotone QuietCoil.
Körde ett företagsgig och har knappt använt den tills nu då jag körde den på acken på kul och kom ihåg hur kul det faktiskt var att köra acken medelst roliga delayer och tjockfläskiga reverb.

Såååå!! Det ”lilla” pedalbordet får agera vertygslåda och jag kommer att köpa någon typ av EQ-pedal (funderar på Fishmans AFX Pro EQ Mini), ett par delayer (BOSS DD-20 och TC ND-1:an) och en reverb-pedal (BOSS RE-5). En KORG stämpedal såklart, min T-Rex kompressions-pedal (kommer den ens att behövas dock?), en gammal (och helt orimlig gigantisk) BOSS volympedal och eventuellt EH’s gate-pedal.

Hade tänkt att köra acken här hemma. Inga livegig m a o.

[Andra] pedalförslag/lösningar mottages tacksamt…

En annan sak; varför svämmar JooToobz fullkomligt över med en massa superkristna ”worship” pedalmarodörer?! Deras grejer låter förvisso rent hejdlöst grümt men ändå. Överallt är de, prisar Jesus och blir guidade av Gud (inte Grahn dessvärre☹️)…

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Postat
7 timmar sedan sa CHAE:

Okej… Inspirerad av @Fidden (av alla människor) ville jag också ha ett sommarprojekt att pyssla med och nu vet jag vad det ska bli; ett pedalbord för acken!

Har fnulat ett par år på det men aldrig kommit fram till om jag ens borde ha ett eftersom jag trackar alla ackar medelst mikrofon och live spelar jag ju aldrig numera såå…

Nåja, för några år sedan blev jag både vild och galen och införskaffade ett styck Mojotone QuietCoil.
Körde ett företagsgig och har knappt använt den tills nu då jag körde den på acken på kul och kom ihåg hur kul det faktiskt var att köra acken medelst roliga delayer och tjockfläskiga reverb.

Såååå!! Det ”lilla” pedalbordet får agera vertygslåda och jag kommer att köpa någon typ av EQ-pedal (funderar på Fishmans AFX Pro EQ Mini), ett par delayer (BOSS DD-20 och TC ND-1:an) och en reverb-pedal (BOSS RE-5). En KORG stämpedal såklart, min T-Rex kompressions-pedal (kommer den ens att behövas dock?), en gammal (och helt orimlig gigantisk) BOSS volympedal och eventuellt EH’s gate-pedal.

Hade tänkt att köra acken här hemma. Inga livegig m a o.

[Andra] pedalförslag/lösningar mottages tacksamt…

En annan sak; varför svämmar JooToobz fullkomligt över med en massa superkristna ”worship” pedalmarodörer?! Deras grejer låter förvisso rent hejdlöst grümt men ändå. Överallt är de, prisar Jesus och blir guidade av Gud (inte Grahn dessvärre☹️)…

När du kör hemma, vad kopplar du din acke emot? Rätt in i datorn och ut i monitorerna?

Postat
19 minuter sedan sa Micke H:

När du kör hemma, vad kopplar du din acke emot? Rätt in i datorn och ut i monitorerna?

Samtliga gitarrer kopplas via pedalbord till tockenhäringa. Mycket kompetent liten låda och jag älskar den.

Also; hej @Micke H!!!!!❤️

Hur är läget?

Postat
1 timme sedan sa CHAE:

Samtliga gitarrer kopplas via pedalbord till tockenhäringa. Mycket kompetent liten låda och jag älskar den.

Ah, spännande! Mitt musicierande har dom senaste åren varit lite...tja, obefintligt. Men på senaste tiden har jag plockat upp min akustiska gitarr och börjar lira lite igen, så det var därför jag frågade.

Ska lira på mitt eget bröllop om några veckor - min acke har en inbyggd preamp så tänkte köra via den, men funderade på om det kan vara en bra idé att investera i typ sån här: https://www.thomann.se/harley_benton_feedback_buster_102.htm

Jag köpte en Mac Mini för någon månad sedan, hade varit kul att investera i ett ljudkort och börja spela in lite igen.

• Gilla 1
Postat
1 timme sedan sa CHAE:

Also; hej @Micke H!!!!!❤️

Hur är läget?

1 timme sedan sa slejnard:

Hej på dig Micke H. Hur är läget? ️

Hej på er! ❤️

Det är bara bra här. Hur är läget i Längsta? Beter ni er? 😠

Postat (redigerat)
35 minuter sedan sa Micke H:

Ah, spännande! Mitt musicierande har dom senaste åren varit lite...tja, obefintligt. Men på senaste tiden har jag plockat upp min akustiska gitarr och börjar lira lite igen, så det var därför jag frågade.

Ska lira på mitt eget bröllop om några veckor - min acke har en inbyggd preamp så tänkte köra via den, men funderade på om det kan vara en bra idé att investera i typ sån här: https://www.thomann.se/harley_benton_feedback_buster_102.htm

Jag köpte en Mac Mini för någon månad sedan, hade varit kul att investera i ett ljudkort och börja spela in lite igen.

Min acke har också inbyggd mik och preamp men jag har aldrig gillat den (☹️) och därför köpte jag ”outboard”-miken.

Kul att höra att du lirar lite ändå.

Jaa en sådan där ljudhålstjifräs har jag också. Har funkar bra som fan!

34 minuter sedan sa Micke H:

Hej på er! ❤️

Det är bara bra här. Hur är läget i Längsta? Beter ni er? 😠

We most certainly do not😌

Redigerat av CHAE
  • Tack! 1
Postat
12 minuter sedan sa slejnard:

Hann måla en stund iaf innan regnet. &nbsp
Nu KPD! 

Det rör sig om vattenfärg förstår jag.

• Haha 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.