Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
10 timmar sedan sa CHAE:

@Neosus Har du tänkt dig någon sorts layout för ditt pedalbord?

Rockboard har ett gäng med bord som man kan köpa till en sorts drop-in patchbay. Ganska praktiskt imo.

Oavsett; köp en smula större bord än vad du tänkt dig för, tro mig, du kommer att vilja plocka på fler pedaler än vad du tänkt dig från början.

Förr i världen körde jag båda borden i serie; lilla bordet för boost/OD/distar och det stora bordet för modulation- och tidsbaserade effekter. Det var nog ingen helt dålig idé men otroligt opraktiskt att ta med sig. Gjorde några smågig med dem setup:en och insåg att det var helt orimligt mycket bråte att ta med sig (plus minst tre gitarrer; acken + Jaguar och Stratan). Ännu mer opraktiskt var det att plocka fram de där två borde  om jag ville köra dem på inspelning i hemmastudion.

Då köpte jag ett T-Rex ToneTrunk 68 pedalbord (68x32cm) och gjorde om allting till som jag har det idag. Enormt mer praktiskt även om det ser onödigt fläskstort ut.

Mina två cent🤷🏻‍♂️

Yep! Fick det tipset tidigare om att köra större bord! Så det kommer det bli!

Finns hur många pedaler som helst som är fina! Blir nog runt 10 pedaler + trådlöst system när det är klart!

😄

Redigerat av Neosus
  • Gilla 2
Postat

Detta fick jag upp i min skitdator: the boot configuration data for your pc is missing or contains errors 0xc00000f

Lyckades starta windows igår så jag kunde starta commando tolken! Idag blir det att klura ut hur man lagar skiten!

julli-gruble.GIF.b629971e9a3119793f1a1a34b9839d9e.GIF

Postat
51 minuter sedan sa Neosus:

Eller 100! imageproxy.gif.382e23ad973d70d873a84a499e79b009.gif

Oj! Det är ju faktisk jättemånga pedaler😲

Postat

Hittade F8 bootmenyn.

Har gjort en usb sticka men den fungerar inte att boota ifrån. 

Jag begriper ingenting om sånt men nu när jag kan komma in i windows så kanske jag kan reparera skiten där ifrån. 

Postat

Ok, så det var bootsektorn på nån enhet som pajat. Drygt. Ingen aning om hur man fixar, hade nog kastat disken.

Som han den där Daniel Ståhl.

Postat

Finns massor av lösningar som inte fungerar för mig så jag tror att det är en radda med olika fel som är trasigt... 

Postat

Ja de e de! 

Fast ändå lite kul att pyssla med det här! Det finns lösningar på allt bara man hittar dom... 

Postat

Det där lät krångligt!

Nu säger datorn att jag ska vänta iallafall! Får vi se vad den gör!

Väntat har jag ändå gjort i heeeela mitt liv! 😜

Postat

Valde avancerad start innifrån windows och sedan kom jag in på en annan meny och valde start reperation och nu sitter jag och väntar (på bättre tider)! 

Postat
2 timmar sedan sa Neosus:

Tur man har kaffe då! 

2 timmar sedan sa Neosus:

OCH Digestive!

Dig går det ingen nöd på hör jag.

• Haha 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.