Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har det varit sport på TV nu igen? 
Jag hade ett liv o gick igenom mitt arkiv av gamla filer för att hitta mer utrymme för kommande backups. Ni vet vad jag menar.

God morgon.

Postat

Fjärde plats är pra joppat ändå🤩

Gack nu åstad och drickom en rejäl kopp java.

Postat
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Karl Bertils pappa vill ha sin TV tillbaka.

Tyko kan dra åt helvete🙂

Postat (redigerat)

Okej, inspirerad av just ingenting alls plockade jag runt lite på det stora pedalbordet samt skapade ett helt nytt med 2/4 av de pedalerna jag haft liggande.

Jag har kastat förfarandet med att köra tidsbaserade effekter i FX-loopen och kör I/O direkt. Spännande va?

Lilla bordet fr hö

KORG Pitchblack -> T-Rex Compnova -> BOSS SD-1 (Monte Allums mod) -> BOSS DD-20 -> TC Electronic ND-1 -> BOSS RV-5

De tre sistnämda är stereo I/O f ö

PSU: Harley Benton ISO-2 Pro

Stora bordet (teh Mothership) fr hö

KORG Pitchblack Poly -> Hotone Soul Press (en expr/vol/wah kombopedal. Jag använder den dock enbart som vol-pedal för swells)-> Mad Professor Forest Green Compressor -> BOSS NS-2 -> MXR Carbon Copy Deluxe -> Mad Professor Dual Blue Delay -> BOSS DD-8 -> [stereo] BOSS RE-2 Space Echo -> Fender Tre-Verb -> MXR Tremolo -> Strymon BlueSky v1

I NS-2 FX-loopen sitter Mad Professor Little Green Wonder och SuperBlack.

PSU: Palmer PWT12

That is all.

IMG_2674.jpeg

Redigerat av CHAE
  • Gilla 4
Postat

En 1176 i pedalform! kommer nog hamna på mitt bord tror jag! Även en MXR Duke of Tone kan hamna där... Tycker den låter riktigt bra!

Vi får se!  smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Postat
44 minuter sedan sa slejnard:

Klar för idag. Alla höjder klara 👍👍 så skyliften har gjort sitt. Känns mycket bra förutom att jag gungat så mycket i korgen att balansen farit. Ungefär som när man åker tåg fast värre. Huset blir fint … 

Som när man kliver av båten och det känns som världen gungar?

Postat
3 timmar sedan sa Neosus:

En 1176 i pedalform! kommer nog hamna på mitt bord tror jag! Även en MXR Duke of Tone kan hamna där... Tycker den låter riktigt bra!

Vi får se!  smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Origin Effects gör också en 1176:a i pedalform.

Duke of Tone har jag aldrig hört.

41 minuter sedan sa slejnard:

Klar för idag. Alla höjder klara 👍👍 så skyliften har gjort sitt. Känns mycket bra förutom att jag gungat så mycket i korgen att balansen farit. Ungefär som när man åker tåg fast värre. Huset blir fint … 

Ett gott dagsverk💪🏼

• Gilla 1
Postat
7 minuter sedan sa CHAE:

[…]

Duke of Tone har jag aldrig hört.

[…]

Kollade upp

Ahas så det är en KoT-klon!🤙🏼

Postat

@Neosus Har du tänkt dig någon sorts layout för ditt pedalbord?

Rockboard har ett gäng med bord som man kan köpa till en sorts drop-in patchbay. Ganska praktiskt imo.

Oavsett; köp en smula större bord än vad du tänkt dig för, tro mig, du kommer att vilja plocka på fler pedaler än vad du tänkt dig från början.

Förr i världen körde jag båda borden i serie; lilla bordet för boost/OD/distar och det stora bordet för modulation- och tidsbaserade effekter. Det var nog ingen helt dålig idé men otroligt opraktiskt att ta med sig. Gjorde några smågig med dem setup:en och insåg att det var helt orimligt mycket bråte att ta med sig (plus minst tre gitarrer; acken + Jaguar och Stratan). Ännu mer opraktiskt var det att plocka fram de där två borde  om jag ville köra dem på inspelning i hemmastudion.

Då köpte jag ett T-Rex ToneTrunk 68 pedalbord (68x32cm) och gjorde om allting till som jag har det idag. Enormt mer praktiskt även om det ser onödigt fläskstort ut.

Mina två cent🤷🏻‍♂️

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.