Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
52 minuter sedan sa Dark Of Light:

Antikmutta?

Satans perkele, det är de kallar dig i bastun!

44 minuter sedan sa Dark Of Light:

[…]

Så, nu har jag gått nästan all in full DoL.

[…]

Jag är nästan lite besviken.

Postat
52 minuter sedan sa Dark Of Light:

Är inte det ett TV program? Antikmuttan! Är det inte det så borde det...

Ja det är där dom visar upp gamla....eeh....vahettere...? smileys-thinking-029488_zpsbytadrj8.GIF.4ca9c0b5d6bfc2d195a419f16d0ba8f3.GIF

Postat (redigerat)

Jag tror att Larry Carlton är bra OCH prisvärda gitarrer! Så DE så... julli-bahh.GIF.458a8a41888999638348e59f3a6739bb.GIF

Relativt prisvärda iaf! 

Redigerat av Neosus
Postat (redigerat)
1 minut sedan sa CHAE:

Det tror du va?

Jag tror det! Och halsarna är gosiga att spela på! Tror jag!

Redigerat av Neosus
Postat
2 timmar sedan sa CHAE:

Satans perkele, det är de kallar dig i bastun!

Jag är nästan lite besviken.

Bastu!? Herregrahn CHAE... det är länge sedan! Kanske tidigt 2000? Typisk svensk industribastu/torkskåp. I max 70-80° sitter de där, kollegorna. Då bär man in ett par hinkar vatten, häller vattnet på väggar och tak. Sedan "heittää på så sveittin bara yr". Då kommer man upp i önskade 100 grader strax. Då kallade de mig för finndjävel, lite sådär gulligt svenskt vardagsrasistiskt. 😁 

54 minuter sedan sa Neosus:

Kpd? 

Nej.

Postat
20 minuter sedan sa Dark Of Light:

Bastu!? Herregrahn CHAE... det är länge sedan! Kanske tidigt 2000? Typisk svensk industribastu/torkskåp. I max 70-80° sitter de där, kollegorna. Då bär man in ett par hinkar vatten, häller vattnet på väggar och tak. Sedan "heittää på så sveittin bara yr". Då kommer man upp i önskade 100 grader strax. Då kallade de mig för finndjävel, lite sådär gulligt svenskt vardagsrasistiskt. 😁 

[…]

På Folkan i O-hamn hade de bastu förr i världen; där satt vi och pratade skit. Tror aldrig att vi klockade in 100 grader dock🙁

Postat (redigerat)
58 minuter sedan sa CHAE:

På Folkan i O-hamn hade de bastu förr i världen; där satt vi och pratade skit. Tror aldrig att vi klockade in 100 grader dock🙁

Problemet ofta med arbetsplats bastu (ofta i industrier) är att luften blir ultratorr i dem. Inte så behagligt. Gör man enl. min beskrivning ovan blir luften fuktigare. Man tål högre temp (om man nu inte är helt Stureplansbögig). Hudens porer öppnar sig, man svettas ut all skit. Ett par sådana vändor, gå ut till omklädningsrummet och vänta ut eftersvettningarna. En skön dusch pd och man känner sig renare än någonsin. Ren(!) terapi...

En konstform det där...

Redigerat av Dark Of Light
Postat
27 minuter sedan sa Dark Of Light:

Problemet ofta med arbetsplats bastu (ofta i industrier) är att luften blir ultratorr i dem. Inte så behagligt. Gör man enl. min beskrivning ovan blir luften fuktigare. Man tål högre temp (om man nu inte är helt Stureplansbögig). Hudens porer öppnar sig, man svettas ut all skit. Ett par sådana vändor, gå ut till omklädningsrummet och vänta ut eftersvettningarna. En skön dusch pd och man känner sig renare än någonsin. Ren(!) terapi...

En konstform det där...

Vill minnas att det var rätt trevligt att bada bastu. Dock förstår jag mig inte på de där dumheterna med att larva ut i snön emellanåt. 
Det är f ö ett alldeles utmärkt sätt att skaffa sig en hjärtinfarkt om man har kardiologiska problem sedan innan.

Men vad vet jag; en simpel sörlänning🤷🏻‍♂️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.