Neosus Postat 30 april Postat 30 april Håller med dig! Finns många nya fina amps som är fina! Fintva?
Dark Of Light Postat 30 april Postat 30 april 2 timmar sedan sa slejnard: Har haft en Marshall valvestate s80 under många år. Låter bra! När man slog igång chorus vart det en vägg av ljud. Men frågan kvarstår? Om det heter en eller ett vägg av ljud?
Dark Of Light Postat 30 april Postat 30 april Never mind me, jag vet inte ett skit om gitarrer. Jag är bara en enkel sångare.
Neosus Postat 30 april Postat 30 april Apropå gitarrer så har jag börjat spana på nån Ibanez! Har kommit fram till att dom har breda fina gitarrhalsar på flera modeller och det är prisvärda gitarrer! Min förbaskade Schecter har en alldeles för smal hals och strängarna ligger lite för nära varandra så att jag missar rätt sträng heeeeela tiden och spelar fel! Kan vara så att jag inte kan spela! Kan vara så oxå!
Neosus Postat 30 april Postat 30 april Stratorna brukar ha fina halsar och är oftast trevliga att spelas på men då sitter volymratten för nära så att jag träffar den med högern när jag spelar! Riktigt irriterande!
Neosus Postat 30 april Postat 30 april 12 minuter sedan sa Dark Of Light: 😆 Så jeffla fånigt... ...men roligt! 😄
Fidden Postat 30 april Postat 30 april Jag hade också en med smal hals som jag tröttnade på och gjorde mig av med. Saknar den inte. Ångrar dock att jag inte har kvar min första som hade lite tjockare hals, den bästa jag haft faktiskt.
slejnard Postat 1 maj Postat 1 maj Om två timmar sjunger och spelar jag om det inte är mitt mellan två låtar vill säga! Lite lagomt skönt nervös. Keops pyramid blir det då! Ska testa köra med enbart BOSE S1 som ljud. Lite klent ljud kanske men de som står närmast hör. Men vad fan. Orka ta med stort PA. Smidigt att man kan koppla in en mick och gitarren direkt utan mixer.
Dark Of Light Postat 1 maj Postat 1 maj 28 minuter sedan sa slejnard: Om två timmar sjunger och spelar jag om det inte är mitt mellan två låtar vill säga! Lite lagomt skönt nervös. Keops pyramid blir det då! Ska testa köra med enbart BOSE S1 som ljud. Lite klent ljud kanske men de som står närmast hör. Men vad fan. Orka ta med stort PA. Smidigt att man kan koppla in en mick och gitarren direkt utan mixer. Lycka till! 1
slejnard Postat 1 maj Postat 1 maj Gåshuden börjar släppa så smått. Det känns bra detta och även för länet. Stundtals magiskt på isen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.