slejnard Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 (redigerat) Hej! Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag? EDIT: NY MIX EDIT 2: Ny mix, ny sång. EDIT 3: Nu klar och released 250221 Ny låt ute 🎶🎧 Redigerat 21 februari av slejnard Ändrade version och mix nu klar! ✅
Pär Nord Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 On 2024-12-26 at 20:41 sa slejnard: Hej! Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag? Expandera
Pär Nord Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 Var ä den äldrenspelningen/videon som var det första jag hörde från dig för 5-6 år sen? Jag minns sången som "rundare i kanterna" (profesionell musikterm) å videon me mysigt märkllga segelbåtar som fick mig att tänka på Alfred Jarry's Patafysik. Skulle inte förvåna mig om din YouTube-siida seglar upp /pär
slejnard Postat 26 december 2024 Trådstartare Postat 26 december 2024 Hej Pär! Ja den finns kvar på min Youtubekanal och det är ju bra 👍. Borta från andra tjänster! Låter så här då. Annan approach på sången och mixen.
Pär Nord Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 On 2024-12-26 at 21:27 sa slejnard: Hej Pär! Ja den finns kvar på min Youtubekanal och det är ju bra 👍. Borta från andra tjänster! Låter så här då. Annan approach på sången och mixen. Expandera VA DE tumnålen som va en segelbåt?
Pär Nord Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 On 2024-12-26 at 20:41 sa slejnard: Hej! Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag? Expandera
Pär Nord Postat 26 december 2024 Postat 26 december 2024 Lyssningsupplevelsen var bättre på Soundcloud Direkt utan omväg. Fortfarande "rund i kanterna". Banjo på riktigt?
slejnard Postat 26 december 2024 Trådstartare Postat 26 december 2024 On 2024-12-26 at 21:30 sa Pär Nord: VA DE tumnålen som va en segelbåt? Expandera Skivomslaget som en kompis målat försvann också och det var en segelbåt genom rymden😃. On 2024-12-26 at 21:42 sa Pär Nord: Lyssningsupplevelsen var bättre på Soundcloud Direkt utan omväg. Fortfarande "rund i kanterna". Banjo på riktigt? Expandera Ja SC är lite knepigt. Gör nåt med ljudet. Bra att den fortfarande är ”rund”. Ingen banjo men väl en nylonsträngad akustisk gitarr.
slejnard Postat 30 december 2024 Trådstartare Postat 30 december 2024 (redigerat) Rev och gjorde om. Mixat helt annorlunda. Det kommer nya fräscha trummor så småningom och kanske kommer peta lite i sången då. EDIT: V3 Redigerat 2 januari av slejnard Ny länk
Jonatan Lundin Postat 30 december 2024 Postat 30 december 2024 Jäkligt bra låt; speciellt gillar jag gitarr-arpeggiot som ligger och lurar mot den låga gitarrens långa toner. Men virveln låter som den ligger till vänster? Det låter lite skumt. Kanske lite mer bas? - nu är mixen väldigt diskantig. 1
slejnard Postat 30 december 2024 Trådstartare Postat 30 december 2024 Hear hear… tack! Kul att höra. Virveln ska såklart ligga i mitten. Just nu har jag bara ett stereospår så kan inte göra nåt. Min trumkompis ska spela om dom och då får jag varje trumma på separata spår. Blir en konst i sig att mixa dom! Bra feedback om basen . Ska kolla det också.
slejnard Postat 2 januari Trådstartare Postat 2 januari Har mixat lite till. Är virveln fortfarande till vänster? Joxade och la även om sången!
Analogfreak Postat 2 januari Postat 2 januari När jag lyssnar lite snabbt tycker jag att virveln ligger i mitten, men trummorna saknar fortfarande tryck och låter överlag inte så kul. Sången blev tydligare och till det bättre nu. 🙂 1
slejnard Postat 2 januari Trådstartare Postat 2 januari Tack! Nå de låter lite som när man spelar på tidningar eller med blompinnevispar. Tror dock det blir bra med de nya då min trumvän blivit bättre på att spela in och jag får trummorna i separata spår. Kul att höra att sången är bättre. 👍😊🎵
slejnard Postat 21 februari Trådstartare Postat 21 februari Nu helt klar och släppt. Hur låter det i era öron?
Flizzaff Postat 1 mars Postat 1 mars On 2024-12-26 at 20:41 sa slejnard: Hej! Den här är på gång att få en uppfräschning. Spelade in originalet för en herrans massa år sedan och gjorde en ny version som de nu plockat ner av nån anledning. Sången är ännu i sin linda och det ska ev nya trummor men kunde inte hålla mig. Vad tror ni om soundet och arr och framförande? Förslag? EDIT: NY MIX EDIT 2: Ny mix, ny sång. EDIT 3: Nu klar och released 250221 Ny låt ute 🎶🎧 Expandera Välspelat som vanligt! men jag tycker att du ska sjunga mer med magen. Eljest ger jag en stark 4 av 5. 1
Flizzaff Postat 2 mars Postat 2 mars On 2024-12-26 at 21:27 sa slejnard: Hej Pär! Ja den finns kvar på min Youtubekanal och det är ju bra 👍. Borta från andra tjänster! Låter så här då. Annan approach på sången och mixen. Expandera Den andra versionen som jag nyss upptäckt; där sjunger du mer vilsamt och inte så pipigt högt uppe i halsen; det blev ju bättre. Schysst. 1
slejnard Postat 2 mars Trådstartare Postat 2 mars Tack Flizzaff! Förstår hur du menar. Kul att du jämförde. 👍 Kanske skulle gjort nåt mellanting. Men nu blev det så här. Hoppas ändå vissa element föll dig i smaken och trevligt att du tycker musiken är bra framförd. 😊☕️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.