Jump to content
Annons

Återkoppling på låtar tack


Recommended Posts

Hej

Återkoppling tack.

Vad kan göras bättre avseende arr, mix, mastering, övrigt?

Vad skulle ni säga att det är för musikstiler?

Tack för din tid

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar det "torra" ljudet som inte låter som att du spelar i en kall betongtunnel. Det finns mycket "kall tunnel" här på forumet. 

Kanske lite "billig" dist. i gitarrsolot; låter lite amatörmässigt.

Skön sång och melodi. Jag sätter en hel femma av fem i betyget. Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

@Flizzaff Tackar, tackar...vad glad jag blir 🙂 Menar du "torrt" som i "litet dämpat rum"...? 🤔 

Ok, jag disten är en preamp (ej effekt i DAW) som jag spelade in, så jag kan inte skruva bort den utan att spela in gitarren igen...så den får vara.

@Pär Nord Oj då...sådana  komplimanger vet jag inte om jag kan hantera...😬 Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Musikstil vet jag inte… påminner nånstans om depeche mode. Låt och sång är jättebra, jag gillar faktiskt den överdrivna disten på sologitarren. Nåt reverb på synthljud som inte tilltalade mig personligen men det är ju en smaksak. Hade önskat mer tryck i vissa synthljud mm, om man skulle jämföra med depeche. Vet inte om du mixat in en vocoder på sången i detta men skulle säkerligen passa annars. Snyggt jobb Kinlion💪

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

@Richie76 Tack så mycket....det var fina ord. 😀

Ok..jag siktade inte efter Depeche, men de har gjort flera bra saker, så det är absolut inget negativt.

Jag vet inte HUR jag ska fixa mer tryck i syntljuden...Jag har provat, men tycker bara att volymen ökar...😔

Jag visste inte vad en vocoder var, men förstår efter lite googling att det är tex. Daft punks grej...och finns ex även på Hide and seek...så det måste jag prova. 😃

Kanske jag låter bli på dessa låtarna (det var ju 2st upplagda)...men på kommande alster.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-01 at 16:44 sa Kinlion:

@Flizzaff Tackar, tackar...vad glad jag blir 🙂 Menar du "torrt" som i "litet dämpat rum"...? 🤔 

Ok, jag disten är en preamp (ej effekt i DAW) som jag spelade in, så jag kan inte skruva bort den utan att spela in gitarren igen...så den får vara.

@Pär Nord Oj då...sådana  komplimanger vet jag inte om jag kan hantera...😬 Tack

 

Exakt, som i ett litet dämpat rum.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar! Anar också lite Depeche-influencer...snygg låt och bra sång. För att göra lite nyskapande så kanske man skulle testa att dra in lite distad gitarr i låten? Bara en idé...som skulle vara kul att höra!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner om Red Hot chilli peppers. 
 

bra jobbat och en bra låt. Mixen har ett par saker som kan förbättras. Volymen på solot är för högt i mina öron. Jobba mer med automation i volym. 
 

👍🏻

Link to comment
Dela på andra sajter

@Johan K Ö Tack Johan.  Jag kommer troligen inte ändra ARR just nu, men kommer testa mer rockigt i kommande låt då kanske.🙂

@Johan K Ö och @Richie76 Vad är det som påminner om DM? 

@toniced Tack. 😀Ok, RHCP var nytt. Vad är det som påminner om det? Jag har försökt jobba med automation för volym och annat...jag får helt enkelt fortsätta med det.

@Flizzaff Ok. Jag vet inte om ett litet dämpat rum är det jag vill åt...man vill ju ha lagom reverb...jag får fundera på det. 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...