slejnard Postat 5 december 2024 Postat 5 december 2024 Helt geistlös när det kommer sig till att vara kreativ i studion. Längesedan jag gjorde nåt nytt. Har en idé i huvudet på att göra en melankolisk skiva på Svenska. Inte rock utan mer tungt vemod och visa. ”Svärta” får arbetsnamnet bli. 1
Dark Of Light Postat 6 december 2024 Postat 6 december 2024 17 timmar sedan sa slejnard: Helt geistlös när det kommer sig till att vara kreativ i studion. Längesedan jag gjorde nåt nytt. Har en idé i huvudet på att göra en melankolisk skiva på Svenska. Inte rock utan mer tungt vemod och visa. ”Svärta” får arbetsnamnet bli. Låter som ett intressant projekt att följa! Du har nog en del personligt material att skriva av dig. Samt världen är ju en veritabel krutdurk just nu. Kan vara jobbigt att dyka ner i svärtan men det finns inget annat sätt att ta si an sådant här. Du kommer att känna dig renad efteråt. Lycka till! (Och låt det hela ta den tid det tar innan du presenterar något!) 1
slejnard Postat 6 december 2024 Postat 6 december 2024 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Låter som ett intressant projekt att följa! Du har nog en del personligt material att skriva av dig. Samt världen är ju en veritabel krutdurk just nu. Kan vara jobbigt att dyka ner i svärtan men det finns inget annat sätt att ta si an sådant här. Du kommer att känna dig renad efteråt. Lycka till! (Och låt det hela ta den tid det tar innan du presenterar något!) Ja. Bara i huvudet än som sagt. Tänker det också väldigt långsiktigt. Kommer säkert vara ångestfyllt skriva texterna och jag hoppas som du skriver att det känns bättre när processen genomgåtts. 1
CHAE Postat 6 december 2024 Trådstartare Postat 6 december 2024 (redigerat) On 2024-12-05 at 21:51 sa slejnard: Helt geistlös när det kommer sig till att vara kreativ i studion. Längesedan jag gjorde nåt nytt. Har en idé i huvudet på att göra en melankolisk skiva på Svenska. Inte rock utan mer tungt vemod och visa. ”Svärta” får arbetsnamnet bli. Ta det som det kommer; stressa inte fram det. Samla på ord och braiga ackordföljder. Det behöver inte vara något fullständigt för till slut kommer du att sitta med en hel verktygslåda som du kan använda när väl projektet tagit sin början. 17 timmar sedan sa Dark Of Light: Låter som ett intressant projekt att följa! Du har nog en del personligt material att skriva av dig. Samt världen är ju en veritabel krutdurk just nu. Kan vara jobbigt att dyka ner i svärtan men det finns inget annat sätt att ta si an sådant här. Du kommer att känna dig renad efteråt. Lycka till! (Och låt det hela ta den tid det tar innan du presenterar något!) Håller med! 15 timmar sedan sa slejnard: Ja. Bara i huvudet än som sagt. Tänker det också väldigt långsiktigt. Kommer säkert vara ångestfyllt skriva texterna och jag hoppas som du skriver att det känns bättre när processen genomgåtts. @Dark Of Light har rätt. Det känns otroligt renande efteråt. Redigerat 7 december 2024 av CHAE 1
slejnard Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 Morn å KPD . Typiskt att vakna 6.30 på en lördag. Ogilla!
CHAE Postat 7 december 2024 Trådstartare Postat 7 december 2024 2 timmar sedan sa slejnard: Morn å KPD . Typiskt att vakna 6.30 på en lördag. Ogilla! 😡
Dark Of Light Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 15 timmar sedan sa slejnard: Ja. Bara i huvudet än som sagt. Tänker det också väldigt långsiktigt. Kommer säkert vara ångestfyllt skriva texterna och jag hoppas som du skriver att det känns bättre när processen genomgåtts. Det intressanta med sådana här tema inspirerade processer är att inriktningen kan ändras några gånger under arbetets gång. Man tror att "nu ska jag skriva om t ex ens egna sorger och besvär" men efter några texter så framträder något helt annat. Därför ger jag dig rådet att jobba med texterna tills den röda tråden blir kristallklar. Annars tenderar det hela bli lite spretigt.
Fidden Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 Hur många alias är han uppe i nu, vår vän Duce Brickinson?
CHAE Postat 7 december 2024 Trådstartare Postat 7 december 2024 30 minuter sedan sa Fidden: Hur många alias är han uppe i nu, vår vän Duce Brickinson? En sisådär 5-6 stycken va?🤭
Neosus Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 2 timmar sedan sa Fidden: Passar detta aliaset för detta inlägget? Aset Ali!
Fidden Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 Forumet tog en liten förmiddagslur och en eftermiddagslur idag.
slejnard Postat 7 december 2024 Postat 7 december 2024 30 minuter sedan sa Fidden: Forumet tog en liten förmiddagslur och en eftermiddagslur idag. Ja väldigt segt.
slejnard Postat 8 december 2024 Postat 8 december 2024 Morn å KPD. Ikväll ska vi på konsert i residenshufvudstaden. Weeping Willows. Blir kul göra nå annat.
slejnard Postat 8 december 2024 Postat 8 december 2024 5 timmar sedan sa Fidden: Kul! De brukar alltid vara bra live. Ja hoppas! Nu är vi på plats. 😃
Fidden Postat 8 december 2024 Postat 8 december 2024 Lyxa till det med en kopp kaffe till föreställningen vettja! Kanske har fått finkaffe i residenshuvudstaden.
slejnard Postat 8 december 2024 Postat 8 december 2024 Haha. Nä vart inget kaffe men jäklar du vilken bra konsert. Inte så jättebekant med flertalet låtar men ojoj vilken röst! Och det blev inte sämre av superba musiker som var 8 till antalet.
Recommended Posts