CHAE Postat 9 januari 2024 Trådstartare Postat 9 januari 2024 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Joe Cockers bror, Strepto. 🥁
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 Jaha där får man höra. Ovanligt namn. Joe. Hey Joe är en bra låt 🎧. Undrar om nån kan plucka den? Kanske Joe Strummer. Med vänlig hälsning, standupjannen
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 Skämten haglade så till den milda grad att herrskapet nästan vek sig dubbelvikta av skratt.
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 (redigerat) Vi hade 7 plusgrader idag. Inget skämt! Vilken kontrast från -39. Du var hård då Dol 😎 du gav och vi fick ta emot… Redigerat 9 januari 2024 av slejnard Glömde ett d
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 Nu vart jag sugen på att dra på ett kast med fiskespöt bara för det.
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 Vad bra den blev låten med Rekyhl i storforat 👍🎧
CHAE Postat 9 januari 2024 Trådstartare Postat 9 januari 2024 57 minuter sedan sa slejnard: […] Du var hård då Dol 😎 du gav och vi fick ta emot… Kommentar överflödig. 33 minuter sedan sa slejnard: Nu vart jag sugen på att dra på ett kast med fiskespöt bara för det. Ja, tro jag det; ni har ju en veritabel värmebölja nu🥵
slejnard Postat 9 januari 2024 Postat 9 januari 2024 30 minuter sedan sa CHAE: Kommentar överflödig. Ja, tro jag det; ni har ju en veritabel värmebölja nu🥵 Snuskpelle!!! Ja det är härligt ute.
Fidden Postat 10 januari 2024 Postat 10 januari 2024 Nu gick strömmen här lagom till att jag skulle masa mig upp o jobba...
CHAE Postat 10 januari 2024 Trådstartare Postat 10 januari 2024 2 timmar sedan sa Fidden: Nu gick strömmen här lagom till att jag skulle masa mig upp o jobba.. En jävla osis! :sad face:
slejnard Postat 10 januari 2024 Postat 10 januari 2024 Snabba ryck. Redan fått tid för röntgen imorgon kl 8.35 i paltschtan!
Dark Of Light Postat 10 januari 2024 Postat 10 januari 2024 On 2024-01-09 at 13:19 sa slejnard: Vet. Har ju lärt er! Precis! Vem har sagt att humor måste vara roligt!?
slejnard Postat 10 januari 2024 Postat 10 januari 2024 Menar du att jag tråkar dig? Redo för kvällsjobb. BD pop kommer till byn 😎
Dark Of Light Postat 10 januari 2024 Postat 10 januari 2024 (redigerat) 47 minuter sedan sa slejnard: Menar du att jag tråkar dig? Nej, absolut inte! Menar bara att all bra humor/kultur föds ofta ur tragik. Den där svärtan som brukar åtfölja skrattet hand i hand. Chaplin var ju rolig t ex men hans figur "vagabonden" var ju en rätt så tragisk trashank. Lyteskomik är en annan gren mm, mm. Så humor behöver således inte vara enbart rolig. Skrattet sitter i diskrepansen mellan dessa två element. Såg precis dokumentären om Killinggänget på SVT Play och tittar på dokumentären om Nils Poppe just nu. I dessa produktioner får man ju just se svärtan som alltid finns närvarande. Inte minst i musikerkretsar också. Hendrix, Presley, ja listan över plågade konstnärssjälar som gjort underverk kan ju bli hur lång som helst. Inom filmvärlden finns det minst lika många som Bergman t ex. Utan svärtan saknas det nerv och ofta blir det mer så när publiken blir varse om just den där svärtan och det i sin tur ofta när det är för sent. När svärtan tagit överhanden och sugit musten och livet av artisten. Det kostar att ligga på topp... Lycka till med kvällsjobbet! Redigerat 10 januari 2024 av Dark Of Light 2
Dark Of Light Postat 11 januari 2024 Postat 11 januari 2024 Jag har beställt blåst och snö till norröver men mildare väder söderöver.
Fidden Postat 11 januari 2024 Postat 11 januari 2024 Hur lång leveranstid? Verkar bli tvåsiffrigt minus redan nästa vecka. Innan dess bara en ynka plusgrad.
Recommended Posts