Jump to content
Annons

Jag har gjort en låt med AI-genererad sång/rap!


jhm

Recommended Posts

Låten är genomarbetad, texten har jag skrivit själv och jag tänkte lägga på egen sång/rap. Men så provade jag på skoj att göra det med en AI-genererad röst och resultatet blev så bra att jag valde att behålla det! Jag tycker att det funkar - tack vare att det är en text med ett budskap.

Eller...?

open.spotify.com/album/465PHBO9yILqrJLKCrUe7p?utm_campaign=website&utm_medium=Email+&utm_source=SendGrid

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns flera sidor på nätet som gör om en skriven text till en speakerröst. Minns inte nu vilken jag använde. Men det kostar, förstås. Sedan har jag fått jobba med materialet - ändra tempo, både göra den snabbare och långsammare ibland. Dessutom ändra pitch på några ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa jhm:

Det finns flera sidor på nätet som gör om en skriven text till en speakerröst. Minns inte nu vilken jag använde. Men det kostar, förstås. Sedan har jag fått jobba med materialet - ändra tempo, både göra den snabbare och långsammare ibland. Dessutom ändra pitch på några ställen.

Ah. Jag trodde nästan att det fanns en specifik AI för sång. Typ sådana passager som "and I shivered of dread" lät väldigt bra och som sång. Jag har sett några för tal men inte testat än.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-16 at 14:27 sa eggplant:

Ah. Jag trodde nästan att det fanns en specifik AI för sång. Typ sådana passager som "and I shivered of dread" lät väldigt bra och som sång. Jag har sett några för tal men inte testat än.

Förlåt, det är förvirrande att jag har en gammal låt liggande i min signatur (Madame Zelda). Den låt som jag har gjort med AI-sång ligger som en länk till Spotify i mitt meddelande. (Ska ta bort den gamla låten, tror jag.)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-17 at 11:26 sa Anders F:

Coolt hur utvecklingen gått. Dock tyckte jag rösten hade konstig tajming ibland samt att det är massa klick och pop ljud i den. Eller är det annat jag hör som klickar? 

Jo, det stämmer att det är några klick här och där. Försökte få bort det, hoppades att masteringen skulle ta bort det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...