Jump to content
Annons

Stavningskontrollen verkar inte fungera

Tomas E

Recommended Posts

När jag nyligen citerade ett inlägg så fick jag en massa rödmarkerad text i det citatet fastän det inte fanns något stavfel. Har för mig att en del av det försvann när jag klickade i citatet, men först såg det ut så här.

stavningskontroll.jpg.d9674ef86c5c5cafb2e1b974cf6b3536.jpg

Annons

Troligen har/hade du engelska påslaget. Jag får nästan exakt samma ord (och blir även rött för mig) rödmarkerade om jag byter till engelska i rättstavningen. 

• Gilla 1

9 minuter sedan sa eggplant:

Troligen har/hade du engelska påslaget. Jag får nästan exakt samma ord (och blir även rött för mig) rödmarkerade om jag byter till engelska i rättstavningen. 

Kanske blandar Chrome ihop språken ibland eftersom jag har både svenska och engelska aktiverat.

Stavningskontroll.jpg.68096b1e6963f51720c81800430754f5.jpg

48 minuter sedan sa Tomas E:

Kanske blandar Chrome ihop språken ibland eftersom jag har både svenska och engelska aktiverat.

Ja. Min (har en chrome-variant som heter Brave) är inte helt utan problem heller. Jag har också bägge språken installerade. Just nu testade jag att köra bara engelska och en bytte jag till svenska igen och då vägrade den ett tag tills jag skrivit en rad till då blev det svenska igen. Kanske laddar den språket en stund. Men inte helt buggfritt :rolleyes:

• Tack! 1