Jump to content
Annons

Var med och bilda bluesrockband i Örebro.


Flizzaff

Recommended Posts

Jag har hunnit bli 62 år och kan spela gitarr, bas, trummor, munspel och sjunger en del. Jag har spelat Blues, Rock, Soul och Pop mest i coverband.

Replokal med komplett utrustning finns. Gratis.

DSCN1020.JPG

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

De va som tusan Flizzaff, ä du örebroare... Min gamla hemstad som jag lämnade när du va 13 bast. Allt va blues i Ö-o när jag va 13 bast å fick en Höfner halvakustisk och en 14-watts Hagström me fyra ingångar av farsan. Inköpt på Hagströms musik på Järntorget såklart. Jag lärde mig en tolva, shufflekompet och stämde upp g-strängen ett halvt tonsteg (+halsen från en krossad Vino Tinto) och sen hade vi ett band m två gitarrer o sång inkopplade i 14-wattaren o en trummis m virvel o hi-hat. Bara FleetwoodMac-låtar (det "riktiga") som alla lät likadant (enligt publiken). 

Va jag vet är väl Ö-o fortfarande en bluesstad. Vårt hobbyband spelade på Clarion några gånger (bara "festivalen") och även om inga tonåringar syntes så verkar bluesen ändå leva gott i Ö-o. Hoppas du hittar medmusikanter! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo hej. Jag är på bluesjam ibland på krogen Royal Arms. Men det är gamlingar där och lyssnar och det är många runt min ålder som jammar, så bluesen kanske är på utdöende med oss och dom i publiken. Vet ej om bluesen kommer att överleva för dragspelsgenerationen är i princip utdöd och blues kanske kommer att dö sen. De unga jag känner är inte intresserade av blues och bluesjam och de kan i gunden inte spela någon blues.

Du har väl inte missat Fleetwood Mac's låt 'Watch Out ?' Den figurerar på YouTube. Det är den bästa blueslåt jag vet. Första gången jag hörde den var år 1979 och den står sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du har nog rätt men jag vill va optimistisk ... (men blues är ju mer än tolvor och tolvor är inte alltid blues-If you get my drift-) läser om Keef's memoarer för femtielfte gången och återupplever den där känslan av musikalisk frihet man hade när formatet var så begränsat... 

När jag började skriva låtar mer regelbundet tog jag tolvan, la till ett stick och lät texten lämna formatet (som Dylan och countrysångare gjorde) sen blev det - tja - vasomhelst

dumheter texempel (akta öronen!)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...