Mats Nermark Posted May 31 Report Share Posted May 31 (edited) Hej! Jag har en Samson SM10 8-stereokanals rackmonterad line mixer idag men den beter sig underligt samt att den färgar ljudet alltför mycket. Har någon något tips på alternativ? /Mats N Edited June 2 by Mats Nermark Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Thom Brandt Posted June 1 Report Share Posted June 1 Jag köpte nyligen Scarlett 18i20 2 nd Gen. hos e.music och är jättenöjd. Jag betalade 5.190 kr. Jag fick då gratis program om jag ville. Jag valde endast Addictive Drums 2 som jag är van vid eftersom jag hade ettan. Nu får jag spela in måna 17 låtar som försvann vid hårddiskkraschen för drygt ett år sedan. Det blev en uppdatering med ny dator, nytt ljudkort och nytt musikprogram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Mats Nermark Posted June 2 Author Report Share Posted June 2 Tack för tipset men Scarlett 18i20 är ett ljudkort och jag vill ha en line mixer. /Mats N Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Thom Brandt Posted June 17 Report Share Posted June 17 Jag missuppfattade dig. Jag gav nyss bort min Behringer line in mixer som jag haft i över 10 år. Ljudkort har tydligen ersatt line in mixer om jag förstått detta korrekt. Mitt musikprogram har ju en inbyggd mixer. Det var föreläsaren på Hultsfreds universitet som rekommenderade detta byte som jag genomförde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
Mats Nermark
Hej!
Jag har en Samson SM10 8-stereokanals rackmonterad line mixer idag men den beter sig underligt samt att den färgar ljudet alltför mycket. Har någon något tips på alternativ?
/Mats N
Edited by Mats NermarkLink to comment
3 answers to this question
Recommended Posts