Jump to content
Annons

Ny låt - If you need it!


Recommended Posts

Annons

Gillar ej effekten på sången men det låter som hon kan sjunga. Sången kan mixas högre. Mittenpartiet förefaller lite tomt, men allt låter proffsigt. Det blir trots kritiken en 5/5 i betyg.

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssning Flizzaff.

Den är nu både färdigmixad och mastrad, och sången går fram på ett bättre sätt.

Mittenpartiet är avsiktligt tomt, för att slutrefrängerna skall lyfta mer.

Tack för fina ord generellt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
swiftly (oregistrerad)

bra låt, låter som du har en slapping base i introt vid tolfte sekunden, den skulle jag haft med i låten mera och lyft fram den mera. den får en 3.5 av mig, mer slapping base och en fyra kanske femma t.o.m Det hade lyft låten mer så att säga 🙂 bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-04-11 at 01:16 sa swiftly:

bra låt, låter som du har en slapping base i introt vid tolfte sekunden, den skulle jag haft med i låten mera och lyft fram den mera. den får en 3.5 av mig, mer slapping base och en fyra kanske femma t.o.m Det hade lyft låten mer så att säga 🙂 bra jobbat!

Tack för lyssning. Uppskattas :)

Vid 0:12 dyker det upp en "knäppande funk gitarr".

Jag försöker hålla produktionerna förhållandevis avskalade. Hittar jag saker som sticker ut lite grann, vill jag helst inte överarbeta och låta detaljer bli för tongivande och återkommande.

Tycker det är kul att låta något dyka upp på ett ställe, så kan något annat dyka upp på ett annat ställe.

Det är för mig kul att lyssna på en låt och efter ett par lyssningar hittar man små ting man missade vid tidigare lyssningar.

Wall-of-sound där man bara matar på allt man har hela tiden är inte min grejj.

Link to comment
Dela på andra sajter

swiftly (oregistrerad)

Wall of sound är ju egentligen en mixningsteknik men jag förstår precis vad du menar. Tror det var Phil Spector som uppfann denna typ av mixning. 

 

Man hittar sin stil med tiden hur man ska lägga upp instrumenten och melodislingorna i sin låt, precis. Arrangemanget så att säga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...