Jump to content
Annons

Hur får jag mer tryck trots flera lager?


Recommended Posts

Tjena, vill få mer tryck i detta dropp. Tycker typ att pianot förlorar styrka i droppet. Har sidechainat alla pianon samt vissa synthar med kicken i droppet och basen har jag sicechainat till samma kick. däremot mer så den duckar lite mer vid varje kick. Men vill heller inte lägga på för mkt lager av pianon och synthar heller. Någon som har tips?

Redigerat av Anatta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Soon mixamannen säger. Mindre kompressor. Döda inte dynamiken. Få lite mer "snäpp" genom att ge kicken dubbla/tripplar lager. Ett med lite dist och skär av lite av basregistret. En med tydlighet och lite "kort" utan någon direkt dynamik och ett med lite sub och "klapp"/attack av själva kicken. Samla till ett spår. EQ och kompressor på detta med försiktighet. Ena basspåret med sub kan ha lite reverb, men ett kort för lite luft som lyfter fram tydlighet och lite sustain...... Typ. Funkar när jag mixar trummor. 👍 En jävla smäll utan att det tar mkt energi eller äter headroom.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inget om dropp och sicechain men musiken i grunden låter bra men jag stör mig på det kalla ljudet. Du kanske efterlyser lite mer tryck i ljudet och att få bort kylan. Jag saknar basljud men kan ha en dator som saknar sådant så jag kanske är fel kritiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...