Jump to content
Annons

Ljudbank till SampleTank Free


Pajosv

Recommended Posts

Hej!

Jag har laddat in den "fria" SampleTank som följer med tidningen Computer Music. NÀr man installerar den följer ocksÄ ett ljudbibliotek med. Med pÄ tidningens CD-skiva följer ocksÄ nÄgra ytterligare ljud.

Jag har aktiverat SampleTank pĂ„ deras hemsida och startat Cubase. Alla ljud syns i listan men det Ă€r bara "extraljuden" jag kan spela med. AlltsĂ„ bara ljuden som medföljde skivan, inte de ljuden som installerades samtidigt som SampleTank installerades. Är det nĂ„gon som vet om det ska vara sĂ„? Det Ă€r svĂ„rt att utlĂ€sa det i tidningen och pĂ„ tidningens hemsida.

Pajosv

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Är det nĂ„gon som vet om det ska vara sĂ„? Det Ă€r svĂ„rt att utlĂ€sa det i tidningen och pĂ„ tidningens hemsida.

Klicka pÄ "Root" och leta fram dina installerade ljud.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag klickar pÄ "Root" och hÀnvisar till instrument-mappen men SampleTank sÀger bara att dessa instrument inte kan anvÀndas med denna version av SampleTank. Det Àr nog sÄ att man inte kan anvÀnda dessa ljud... TrÄkigt... Det Àr framförallt körljuden jag vill Ät...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 mĂ„nader senare...

SampleTank Free brukar vara begrÀnsad till enbart de ljud som finns att hÀmta gratis pÄ IK's website och de som följer med frÄn början...

Ett alternativ Àr förstÄs att köpa nÄgot av de lite mer omfattande biblioteken, sÄ hÀnger SampleTank LE med som motor. Till SampleTank L och XL medföljer det dessutom ett konverteringsprogram för bl a Akai-format...

Gratis blir det inte med dessa alternativ, men du vet ju redan hur bra det fungerar... 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...