Jump to content
Annons

skalor


robertus

Recommended Posts

har hittat en skala som jag inte riktigt vet vad heter. Undrar om ngn här kan hjälpa mig med det?

Skalan passar ihop med sjuor. Tyvärr vet jag inte tonikan men vi utgår från C. Då blir tonerna enligt följande:

C D D# E F# G# A

Vad kan detta vara då?!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prövade köra skalan i Scale-Findern i Guitar Pro 4...

Det närmaste man kommer är en not ifrån någon riktig skala, i alla fall enligt den...

Om man däremot lägger till en not kan kan man få massor av skumma skalor, t.ex lägg till ett F och få "C - Whole-Half Scale"...

Link to comment
Dela på andra sajter

En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag säga. Tror inte det finns något riktigt bra namn på den skalan.

Alltså: A, C, D, D#, E, F# (+G#)

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag säga. Tror inte det finns något riktigt bra namn på den skalan.

Alltså: A, C, D, D#, E, F# (+G#)

Jo det e jag medveten om. Men nåt måste det väl finnas eller ska vi hitta på ett eget? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

En A dur blues skala + att du lagt till en stor septim skulle jag säga. Tror inte det finns något riktigt bra namn på den skalan.

Alltså: A, C, D, D#, E, F# (+G#)

Jo det e jag medveten om. Men nåt måste det väl finnas eller ska vi hitta på ett eget? 😉

det finns säkert en sådan skala

i bortimänien till hörande en tutilura...eller? 😳

ved

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...