Jump to content
Annons

Filten - Rogan


Betyg  

12 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      2
    • 4
      3
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Rogan

* ARTIST/GRUPP: Filten

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 5:27

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.5MB

* STATUS: Ganska färdig demo (beroende på vad ni tycker här...)

* LÅTLÄNK: Rogan.mp3

En ny låt från Filten.

Lite lugnare än vanligt (och kanske lite mindre softsyntar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

jösses, kompis. Du låter riktigt under isen. Skönt när rösten dissonerar lite under Taken underground-partiet. Fint gjort av dig. Vad handlar låten om?

Link to comment
Dela på andra sajter

3xMax: Det är inte jag som sjunger. Men han var nog under isen när texten skrevs. "Det är upp till lyssnaren att tolka", som det brukar heta.

DoubleD & Hacke: A&F är ju inte fy skam!

speed-focus & machin: Tyvärr, det kommer inte att bli en tjej som sjunger. Men Hope Sandoval på kör vore fint. 😄 Mazzy Star är en favvo.

joachime: Tack! Tricket är delay, delay, delay...

F.ö. Knäppet och knastret i början är inte ditlagt i efterhand utan kommer från en trasig stärkare. Tyckte det lät nice så jag lät det vara kvar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg låt och jättesnygg ljudbild framförallt. sa just till brorsan här "det e otroligt vad de kan göra hemma nuförtiden..." 😄

men efter 2:40 tappar arrangemanget lite fokus. låten hade kanske inte behövt vara så mycket längre än dit, nån refrängvända till bara. tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg låt och jättesnygg ljudbild framförallt. sa just till brorsan här "det e otroligt vad de kan göra hemma nuförtiden..." 😄

men efter 2:40 tappar arrangemanget lite fokus. låten hade kanske inte behövt vara så mycket längre än dit, nån refrängvända till bara. tycker jag.

Tack, tack.

Jag du har nog rätt ang. arrangemanget. Det är så svårt bara...

Kanske ska bryta av helt efter andra ref.?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
snygg låt och jättesnygg ljudbild framförallt. sa just till brorsan här "det e otroligt vad de kan göra hemma nuförtiden..."  😄

men efter 2:40 tappar arrangemanget lite fokus. låten hade kanske inte behövt vara så mycket längre än dit, nån refrängvända till bara. tycker jag.

Tack, tack.

Jag du har nog rätt ang. arrangemanget. Det är så svårt bara...

Kanske ska bryta av helt efter andra ref.?

i mina öron funkar det finfint. Behåll den som den är, säger jag.

Och vad handlar låten om?

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg låt och jättesnygg ljudbild framförallt. sa just till brorsan här "det e otroligt vad de kan göra hemma nuförtiden..."  🙂

men efter 2:40 tappar arrangemanget lite fokus. låten hade kanske inte behövt vara så mycket längre än dit, nån refrängvända till bara. tycker jag.

Tack, tack.

Jag du har nog rätt ang. arrangemanget. Det är så svårt bara...

Kanske ska bryta av helt efter andra ref.?

du skulle gott kunna ha iallafall en refräng till efter andra. gärna med de extraljuden som ligger bakom senare i låten, vid 4:45. bygga upp det lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sunkenship (oregistrerad)

Riktigt skön känsla! Skönt med musik som har ett uttryck och vågar sticka ut, MER sånt.

Riktigt snyggt arrat med gitarrer och perc. Väntar på mer... Rösten känns lite som thom yorke, lagom sömnig och mattan känns lite influerad av kent. klockrent.

/Sunkenship (jocke)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...