Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Leo
Posted

Tja.

Sitter med R3 och har framför mig på bordet tre olika midi-klaviaturer. (Plockade fram dom när jag insåg att man kan ha kul med fler än ett i reason3)

Alla klaviaturer fungerar och skickar signal till reason som dom ska.

Problemet kommer när jag försöker att låsa en klaviatur till ett visst instrument. Då plötsligt slutar klaviaturen att fungera och skickar inget alls istället.

Någon knapp jag missar eller vad?

tack och hej!

Annons
Guest Leo
Posted

Är jag otydlig eller är det ingen som vet?

• 2 weeks later...
Posted

Så om man nästa månad sitter med digitala trummor och vill spela i reason och råkar markerar subtraktorn så ska man då behöva spela subtraktor på trummorna? Det kan ju låta lite konstigt.

Fast... det kan ju bli rätt så intresant...

Varför funkar inte denna funktion?

Posted

jag använder inte reason, men vad du nog vill försöka göra är att ställa in så att varje klaviatur använder en unik midi-kanal. försök sen se om du kan ställa in midikanalen för varje instrument. sen vet jag inte om reason stöder flera olika externa midi-controllers.. cubase gör det, men finns andra program som inte gör det. midi är ett himla träsk :/

Posted

Jag förstår inte vad som är problemet. Du väljer vilka midikanaler som ska påverkas av vilka klaviaturer i Reason Hardware Interface. Sen markerar du önskade kanaler för inspelning i sequencern...

Posta några skärmbilder så ser vi säkert vad du gör fel.

Posted

Försvann du eller? Hur går det med skärmdumparna?