Jump to content

Recommended Posts

I am in no need of feedbacks. Its more of a "i have a melody and these lyrics fit my melody type of thing"

Claustrophobia

The locks are bolted, im inside
This box of wood there is no light.
Darkness all around myself.
There is nobody here to help.
The world around me is caving in
Claus-tro-pho-bia begin.

I am trapped within these walls
Magicians helper . Damn them all!
Pulse is rising.
End is near.
Fear and panic , hell is here!

I try to scream but mouth is dry.
My hands are slipping and i cry.
"Help me please" im thinking now
I try to get out but i dont know how.

I am trapped within these walls
Magicians helper . Damn them all!
Pulse is rising.
End is near.
Fear and panic , hell is here!

Suddenly i see a light
I feel a hand i start to bite
People cheering and i see
Magician staring down on me.

If you have any questions

Atrax51@hotmail.com

Best regards from Robin H.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Studio.se
      Toontrack releases the Acoustic Songwriter Grooves MIDI pack, a new drum MIDI pack featuring grooves and fills tailored for acoustic pop, Americana, indie, folk and more.
    • By AnnikaBrandt
      Hej alla kollegor!
      Jag är sajtvärd för en sajt som kanske kan vara intressant för er. www.musikproduktion.ifokus.se En sida där vi kan ge tips tillvarandra, hitta artister till låtar, förlag kan söka efter låtar och inte minst hitta kollegor för samarbeten. och mycket mycket mer. som att delta i diskussioner.
      GRATIS MEDLEMSKAP
    • By hondennadär
      Hej!
      Har påbörjat ett samarbete med en kille som gör heavy metall-låtar. Han önskade att jag skulle stå för text och sång.
      I realiteten verkar det innebära att jag även gör melodislingan. Jag får alltså en färdig bakgrund som jag sjunger in min melodi och text till.
      Hur skriver man ett avtal med de premisserna?
      Vad kallar man det jag har gjort och vad kallar man det han har gjort?
      Ledsen om frågan verkar simpel. Jag är helt ny på just detta....
      Tacksam för hjälp 🙂
    • By OliverBja
      Jag har svårt att komma in i låtskrivande, vet inte riktigt vart jag ska börja för att kunna färdigställa en hel låt. Jag ställer inte denna frågan för att jag inte orkar googla eller liknande, men känner att jag har sjukt svårt för att exempelvis konstruera ackord-rundor och skapa melodier. Jag kommer inte in i något kreativt-flow och det känns bara överväldigande med alla möjliga alternativ. Allt slutar med att det låter skit. Melodierna låter som någon som pratar nonstop utan att pausa (som att man bara använder 1/4 noter), samtidigt tycker jag att det inte är så lätt att börja med rytmen till melodin.

- Hur väljer jag skala för min låt?
      - Hur ska jag tänka när det gäller att skriva egna ackord-rundor?
      - Hur skriver jag melodier - här brukar det för ofta blir plottrigt och låter som att för mycket händer.

Tusen tack för att du tar dig tid!

Ha det fint.

Mvh,
      Oliver
    • By CHAN Record
      Hejsan.
      Skulle vara kul att få lite feedback på de låtar som jag har skrivit. Jag har sedan tidigare ingen musikalisk bakgrund överhuvudtaget, utan gillar att skriva texter och sen låter jag min bror sjunga in och lägga musik på dem. 
      Länkar till min SoundCloud, men vill vara tydlig med att det är texterna och själva musiken jag vill ha feedback på. Om sången skulle vara aktuell för synpunkter så får sångaren själv be om detta. ( Detta eftersom det inte är jag själv som sjunger ) 
      Detta är enbart för min egna utveckling som låtskrivare.  Eftersom jag inte har någon bakgrund som musiker, i synnerhet sångare. Så är jag väldigt intresserad av att knyta an nya samarbeten. Är Du också textförfattare och skulle vilja samarbeta över något roligt projekt så är även detta intressant. 

PS. Låten Promised Land - är det enbart min bror som komponerat.

Skriv vilken låt du lyssnat på och ge ert omdöme.

Låtarna ligger på 

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online

• Create New...