Jump to content
Annons

Antivirus program?


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)

Som sagt, antivirus program, vad kör ni med? För tillfället har jag något gratis skit, AVG, det funkar inge vidare (har vanligtvis itne internet till studio datorn). Men jag har funderat på Norton, är det någon som har erfarenheter som talar emot ett Norton köp?

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Som sagt, antivirus program, vad kör ni med? För tillfället har jag något gratis skit, AVG, det funkar inge vidare (har vanligtvis itne internet till studio datorn). Men jag har funderat på Norton, är det någon som har erfarenheter som talar emot ett Norton köp?

Peace

Norton Antivirus har rykte om sig att sluka mycket kraft av datorn.... inte bra när man håller på med musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upplevde kladd med Norton. Använder istället ett shareware som heter NOD.

=Problemfritt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ingen virusdödare - och har inte gjort det under de snart 10 år jag har kört PC. Som en ren formsak kollar jag med Housecall online med ojämna mellanrum.

En kompetent brandvägg som - förutom blockering av angreppsförsök - rensar alla inkommande mail på körbara saker, är däremot extremt viktigt. Jag rekommenderar gärna ZoneAlarm Pro, som bara kostar ett par hundringar. 😮

Det är också bra att undvika att tanka ner saker från suspekta platser i Nätets mörkare vrår, men om man envisas med att göra det, så är en virusdödare nog ganska viktig... 😕😮

Link to comment
Dela på andra sajter

har alltid kört med norton och inte haft några problem.

Ska tydligen ta en del kraft men inget som stört mej..

Använder också Zonealarm pro. Funkar perfekt tillsammans med norton faktiskt (lite overkill här, men har aldrig problem med virus)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört med Norton Internet Sequrity i flera år. Funkar bra som skydd, men som sagt....det är tungt för datorn. Jag undviker dessa problem genom att helt enkelt logga ur nätet och stänga av alla Norton-processer när jag jobbar med musik.

Lite knöligt men det funkar.

Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Nu har jag lite bättre koll. Norton går bort direkt. NOD32 verkar som det mest aktuella för mig. Thanks guys!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm Norton

Glöm McAffee eller hur det nu stavas

Glöm Zonealarm.

det ända du behöver komma ihåg är NOD32. Superb. Dubbelt så bra som Norton och övriga antivirus.

Hmmm...

ZoneAlarm är en brandvägg - inte en virusdödare. Inte helt jämförbart... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

NOD32!

Helt klart det bästa som finns på marknaden... iaf enligt mig och många av mina datafanatiska vänner.

Vill man ha ett som är totalt gratis och som är otroligt bra. Och då menar jag verkligen bra alltså. Så surfa in på: http://www.avast.com/ och ladda ner Home Edition. Det enda man behöver göra är att regga sig på sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Norton slukar en del. Så jag testade ett antal andra produkter, men upplevde att alla slukade lika mycket. Har valt att istället tillfälligt stänga ner både nätverk, brandvägg och antivirus när jag kör projekt som kräver extra mycket CPU. Ibland t.o.m dödar jag explorer.exe för att spara resurser. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är anledning till att ha antivirusprogram påslagen när man skapar musik, är

man ute på internet samtidigt 😉 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är anledning till att ha antivirusprogram påslagen när man skapar musik, är

man ute på internet samtidigt 😉 .

Ja! Man kan ju inte sluta hänga i forumet så fort man får lite nya melodiidéer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm Norton

Glöm McAffee eller hur det nu stavas

Glöm Zonealarm.

det ända du behöver komma ihåg är NOD32. Superb. Dubbelt så bra som Norton och övriga antivirus.

Hmmm...

ZoneAlarm är en brandvägg - inte en virusdödare. Inte helt jämförbart... 😉

Nae ZoneAlarm har faktiskt ett allt-i-ett paket med brandvägg och firewall. så det är det paketet jag tänkte på

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm Norton

Glöm McAffee eller hur det nu stavas

Glöm Zonealarm.

det ända du behöver komma ihåg är NOD32. Superb. Dubbelt så bra som Norton och övriga antivirus.

Hmmm...

ZoneAlarm är en brandvägg - inte en virusdödare. Inte helt jämförbart... 😉

Nae ZoneAlarm har faktiskt ett allt-i-ett paket med brandvägg och firewall. så det är det paketet jag tänkte på

ZoneAlarm är först å främst en brandvägg men det finns ett paket med antivirusprogram med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör för tyillfället med F-secure och Zonealarm Pro, men i ett par fall har F-secure släppt igenom en del oönskat skit. Körde med Norton innan och det släppte aldrig igenom något, men som andra sagt här så är det rätt krävande.

Själv får jag spatt när jag hör om folk som inte har varken brandvägg eller antivirusprogram, det är ju tack vare dem som det tydligen är så roligt att göra små virus. Hade alla haft uppdaterade virusprogram hade spridningen inte blivit så stor, och förmodligen hade det då inte varit lika roligt att tillverka skiten.

Nu lär jag få på huvudet.....

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag kör för tyillfället med F-secure och Zonealarm Pro, men i ett par fall har F-secure släppt igenom en del oönskat skit. Körde med Norton innan och det släppte aldrig igenom något, men som andra sagt här så är det rätt krävande.

Själv får jag spatt när jag hör om folk som inte har varken brandvägg eller antivirusprogram, det är ju tack vare dem som det tydligen är så roligt att göra små virus. Hade alla haft uppdaterade virusprogram hade spridningen inte blivit så stor, och förmodligen hade det då inte varit lika roligt att tillverka skiten.

Nu lär jag få på huvudet.....

Jag står helt bakom den där teorin. Alla borde ha maximalt skydd mot virus, spy- och adware!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag står helt bakom den där teorin. Alla borde ha maximalt skydd mot virus, spy- och adware!

- Jupp, i vårat fall antagligen extra mycket gällande adware! Jag hade lite musik-demo-program och gratis-pluggar installerat förut och burken blev

väldigt slö och processorn kunde peaka på 70% utan att något program ens var öppnat så när man kollade "Aktivitetshanteraren" var det massa

jox & trams igång, inga virus och så men massa annat! Det var Waves & Co´s demoprogram samt diverse olika freeware som uppenbarligen körde

med dessa smutsiga trix - Aja baja säga MVH-Peder!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...