Jump to content
Annons

Feedback på mix


osiris

Recommended Posts

Kära forumvänner!

Håller på och mixar en låt till en mixtävling på ratemymix.com och tänkte att jag kunde ta hjälp av era eminenta öron för lite feedback på mixen!

Jag skulle alltså jättegärna vilja ha feedback på mixen (inte arr, inspelning eller låtskrivning) - hur är det med frekvenserna? För mycket eller för lite bas? Hörs sången ordentligt? Känns mixen sexig? Osexig? Våt? Torr? Ja, allt ni kan komma på! 😛

Vi kan väl säga att mixen är i version 0.1 än så länge 🙂 

Tack på förhand!

/Robby

 

 

Campaign Like Clockwork - Patiently.mp3

Redigerat av osiris
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För mitt otränade öra låter det bra i Apple Music m Airpods på god volym (EQ Rock). Inget grötigt, tydliga instrument och sång. Nu är musikstilen (popmetal?) inte bekant för mig, alltså ljudidealet. Jag hade nog slaskat på med reverb för att skapa känslan av arenaspelning men det är detta med ljudideal...Instrument som kommer och går gillar jag men de äldre "producentproducenterna" talar sig alltid varma för en "samlad ljudbild". Ska du tävla så har du väl kollat in juryns ljudideal. Nä nåt substansiellt har jag väl inte, förutom att jag gillar låten. Gonatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa Pär Nord:

För mitt otränade öra låter det bra i Apple Music m Airpods på god volym (EQ Rock). Inget grötigt, tydliga instrument och sång. Nu är musikstilen (popmetal?) inte bekant för mig, alltså ljudidealet. Jag hade nog slaskat på med reverb för att skapa känslan av arenaspelning men det är detta med ljudideal...Instrument som kommer och går gillar jag men de äldre "producentproducenterna" talar sig alltid varma för en "samlad ljudbild". Ska du tävla så har du väl kollat in juryns ljudideal. Nä nåt substansiellt har jag väl inte, förutom att jag gillar låten. Gonatt.

Tack Pär! Om jag får tro det själv är juryns ljudideal "excitement".. 

Jag ska titta över om jag kan slaska på lite mer reverb nånstans (även om det faktiskt redan är ganska mycket 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...