Jump to content
Annons

Line 6 Helix med Logic-pluggar


Recommended Posts

Jag kör en Line 6 Helix via USB rätt in i datorn och använder den som ljudkort i Logic Pro X. Jag använder inga tidsbaserade effekter (Delay och reverb) i Helixen utan kör dessa i Logic via sends till BUS-spår (eftersom jag vill ha kontroll för att kunna EQ:a, komprimera, etc dessa från situation till situation). Detta skapar dock problem när jag efter ett tag har dragit på lite pluggar på olika spår i mitt projekt och jag får latency problem när jag ska spela in - detta eftersom jag kör med software monintoring på för att kunna höra effekterna i Logic

Som det är nu så är min routing så här:

Gitarr -> Helix via USB -> Logic -> Channel strip (med software monitor på så att jag kan höra effekterna) + send till BUS -> BUS med delay och/eller reverb.

Så....min fundering är. Går det att routa på något vis så att jag kan köra ljudet från Helixen torrt (för att få mindre latency) men ändå göra att jag hör effekterna från Logic via software monitoring?

Misha Mansoor gör ju tydligen någon sådan form av routing vad det verkar, men jag fattar inte riktigt vad han menar här...

Tacksam för hjälp!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...