Jump to content
Annons

Ett hej från mig


Wiseman

Recommended Posts

Jaha. Har inte kikat runt så mycket i forumet ännu, men förstog ju här att man måste skriva lite kort om sig själv. Så då får jag väll ta och göra det 🙂

Heter Sean Wiseman och kommer ifrån gbg området. Pluggar förnärvarande radio/data/hårdvara på Axevalla Folkhögskola (vilken jag inte rekomenderar en enda människa att börja på förövrigt, om ni nu går i såna planer).

Jag började som alla andra att spela flöjt i första klass, men var nog ensam om att sluta i sjunde. Började istället spela piano, men slutade kvickt utav risk att bli för nördig (mycket man ångrar). All kunskap som hämtades hem denna tid är dock förträngd, eller på annat vis borta.

-97 hittade jag ett för mig revolutionerande program. Fasttracker II, ett härligt 0,2meg program som tillät mig att skriva musik. Fantastiskt.

Flummade runt bland lite olika stilar, men gjorde mest i mitt eget tycke techno & dnb. När jag några år senare insåg att jag inte gjorde techno, och inte tyckte om dnb, började jag intressera mig för lite andra sätt att göra musik.

Sitter idag på en dator utan klass, en Korg M1 & en gitarr och leker för det mesta i reason. Allt som är jazzigt, downtempo och chill funkar mycket bra för mig.

Har hållt på med mitt soloprojekt (http://www.ctgmusic.com/wiseman) i ett antal år, och då mer elektroniskt. Jobbar förnärvarande mycket med en trevlig ungrare, med lite annan musik, där vi utnyttjar vår härlig röstbegåvning 😉 och blir lite popigare helt enkelt, gud förbjude... (http://www.ctgmusic.com/ctg/artist.php?id=1046&s_ht=768&s_wit=1024&refer=)

Nu har jag skrivit alldeles för mycket här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen till Studio, ser att vi har en liknande bakgrund...

-97 hittade jag ett för mig revolutionerande program. Fasttracker II, ett härligt 0,2meg program som tillät mig att skriva musik. Fantastiskt.

96' hittade jag FT2 men jag höll på med det i 5 år.. Underbart program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började istället spela piano, men slutade kvickt utav risk att bli för nördig (mycket man ångrar).

Alla vet ju att det inte finns något mer effektivt sätt att hooka alla babes på en fest, än att imponera lite med pianot 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet ju att det inte finns något mer effektivt sätt att hooka alla babes på en fest, än att imponera lite med pianot 😄

Jo, det märker man ju på fester när alla killar utom en själv kan spela piano...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen till Studio, ser att vi har en liknande bakgrund...
-97 hittade jag ett för mig revolutionerande program. Fasttracker II, ett härligt 0,2meg program som tillät mig att skriva musik. Fantastiskt.

96' hittade jag FT2 men jag höll på med det i 5 år.. Underbart program.

'98 här 🙂

btw.. välkommen! kul me folk från göteborgs-trakten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Började istället spela piano, men slutade kvickt utav risk att bli för nördig (mycket man ångrar).

Alla vet ju att det inte finns något mer effektivt sätt att hooka alla babes på en fest, än att imponera lite med pianot 🙂

Jodå, det finns 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vet ju att det inte finns något mer effektivt sätt att hooka alla babes på en fest, än att imponera lite med pianot 🙂

Jo, det märker man ju på fester när alla killar utom en själv kan spela piano...🙂

Exakt. Jag kan inte heller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Carl_B: En vild chansning, du heter inte Barks eller liknande i efternamn? 🙂

Nää.. men de 3 första bokstäverna va rätt... fast de e längre...

Bartos

nope.. haha.. kanske ska starta ett topic:

"Guess my lastname..."

🙂

EDIT: Typ hänga-gubbe 🙂

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken Massiv Hemsida du har dbd.

Höll mig upptagen i timmar.... :rolleyes:

Erkänn att den gjorde det på riktigt 😉 Aja det är inte så lätt att förstå att man ska klicka på bilden på förstasidan :rolleyes:

Skämt å sido, jag ska ta och fixa till den så fort jag orkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...