Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

TjÀnsten lanserades ju igÄr om jag inte ser fel, sÄ jag tvivlar pÄ att sÄ mÄnga hunnit fÄ ut nÄt av det Àn...

Blir alltid lite skeptiskt till sÄnt som Àr riktat till "musiker som vill nÄ ut", och som kostar pengar... Men 10kr per lÄt Àr ju faktiskt jÀmförbart med portot nÀr man skickar en demo pÄ vanligt sÀtt, sÄ det kanske inte Àr sÄ tokigt...?

Hade det bara varit lite fler bolag med (för det verkar vÀl bara va de 5 som Àr pÄ förstasidan...?), sÄ hade jag nog inte tvekat sÄ mycket...

Postat (redigerat)

Ahh..coolt. Fick svar pĂ„ en av mina lĂ„tar jag laddat upp nu. 🙂

Redigerat av prime_66
Postat

eh.. tio spĂ€nn? SĂ„ tusan heller.. Det Ă€r bra mycket dyrare Ă€n sĂ„ ju.. 😉 Speciellt dĂ„ det ska utomlands. För kommer man inte under 250 gram.. DĂ„ Ă€r det 500 gram som gĂ€ller och dĂ€rmed 70 spĂ€nn ju. Inte kloka priser. Vad tĂ€nkte Gud pĂ„ dĂ„ han skapade portot? Inte oss musiker iaf!! 🙂

//smulan

Postat

mm..sant. fĂ„r hoppas man kan skicka till bolagen utomlands oxĂ„ snart dĂ„ o att det e lika billigt đŸ˜Č

Postat

ja lika billigt mĂ„ste det vĂ€l Ă€ndĂ„ vara.. om det inte kostar att skaffa nya kontakter dĂ„ vill sĂ€ga.. đŸ˜Č

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

DÄ har man laddat upp sin första lÄt pÄ songbox. Antar att det bara Àr att luta sig tillbaka och vÀnta pÄ att framgÄng, berömmelse och massor av pengar ska ramla över en.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😄

Är du 21 Ă„r & tjej?

Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 🙂

Är du 21 Ă„r & tjej?

Hur sĂ„? Behöver du fler, Danny? 😄

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 🙂

Är du 21 Ă„r & tjej?

Hur sĂ„? Behöver du fler, Danny? 😄

Hur sÄ?

Behöver din lillasyster nÄn att vÀrma sig mot, Hacke?

Redigerat av Danny Cort
Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😆

Är du 21 Ă„r & tjej?

Hur sĂ„? Behöver du fler, Danny? 🙂

Hur sÄ?

Behöver din lillasyster nÄn att vÀrma sig mot, Hacke?

Gnnh.. mĂ„ste... lĂ„ta bli... fÄÄÄr .. inte .. skriva... meeerr .. .ooofffff t-t-t-t-oooopichhh... nnghhH! 😄

Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😛

eheeheheeeemmmm

Det vill dom alltid...

Det Ă€r ett stĂ„ende svar, sĂ„ heter det alltid. "Hej, skicka gĂ€rna fler" đŸ˜Č

Postat

Undrar om den hÀr tjÀnsten kan ersÀtta det gamla hederliga och dryga förfarandet att skicka sina alster i rekommenderat brev med mottagningsbevis till sig sjÀlv och behÄlla försÀndelsen oöppnad. Dvs för att bevisa sin upphovsrÀtt vid ev tvist (se hÀr).

Postat (redigerat)
Undrar om den hÀr tjÀnsten kan ersÀtta det gamla hederliga och dryga förfarandet att skicka sina alster i rekommenderat brev med mottagningsbevis till sig sjÀlv och behÄlla försÀndelsen oöppnad. Dvs för att bevisa sin upphovsrÀtt vid ev tvist (se hÀr).

Det kan man juh alltid göra ÀndÄ.

Edit:

AlltsÄ, jag tror inte man kan bevisa att man Àger ett musikaliskt verk pÄ nÄgot annat sÀtt..

Redigerat av D Vibe
Postat

Edit:

AlltsÄ, jag tror inte man kan bevisa att man Àger ett musikaliskt verk pÄ nÄgot annat sÀtt..

Uh? Vad kan man alltid göra Ă€ndĂ„? 🙂

Det finns elektroniska alternativ till det dÀr med rekommenderade brev. Jag var inne pÄ att ta fram en sÄn tjÀnst sjÀlv ett tag, men insÄg att nÄgon annan sÄklart hann före: http://www.icreateditfirst.com

Vi har nĂ„gra andra lĂ„nga trĂ„dar om det hĂ€r... för den som pallar leta. 😉

Postat

Jag har testat och fÄtt shyssta svar frÄn ett par bolag. Det bÀsta Àr att man kan ju se om de har lyssnat eller ej.

The Mr... :rolleyes:

Postat

Edit:

Uh? Vad kan man alltid göra Ă€ndĂ„? 😛

Det finns elektroniska alternativ till det dÀr med rekommenderade brev. Jag var inne pÄ att ta fram en sÄn tjÀnst sjÀlv ett tag, men insÄg att nÄgon annan sÄklart hann före: http://www.icreateditfirst.com

Vi har nĂ„gra andra lĂ„nga trĂ„dar om det hĂ€r... för den som pallar leta. 😕

Vettefan vad jag babblade om. Tror jag missuppfattade dig 😛😄

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Intressant. Jag höll pĂ„ att lansera en precis likadan tjĂ€nst för 6 Ă„r sedan. Men dĂ„ var inte bolagen sĂ€rskilt intresserade. Antar att tekniken hunnit ikapp dem nu 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.