Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÄller pÄ att bygga mig en studio hÀr hemma. SjÀlva byggandet och utrustningen har jag bra koll pÄ, MEN dator för ÀndamÄlet har jag jÀkligt dÄlig koll pÄ.

tÀnkte bygga ihop en dator pÄ webhallen.com

tÀnkte i prisklassen 15 000kr (plus, minus nÄgon tusenlapp)

bildskÀrm, tangentbord, mus har jag redan.

tycker det Àr en djungel med massa processorer mm

nÄgon som har lust att hjÀlpa mig bygga en och posta lÀnken hÀr?

Annons
Postat

Hej,

Jag byggde nyligen ihop en studio dator.

frÄn webhallen

Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 2666MHz / DDR4 / CL16 / CMK16GX4M2A2666C16  [art. nr 224709]

EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA 650 G2 650W  [art. nr 225572]

Be Quiet Pure Rock. Artikelnr: 209949

Samsung SSD 860 EVO SSD 500GB (MZ-76E500B/EU) [art. nr 281264]

Windows 10 Home 32-bit/64-bit Swedish USB (Retail)  [art. nr 280948]

ASUS DVD Writer DRW-24D5MT SATA DRW-24D5MT/BLK/B/AS - Bulk  [art. nr 251610]

Fractal Design Define R6 - Black (Ej PSU) [art. nr 280212]

Intel Core i7-8086K - 12 trÄdar / 4.0GHz (5.0GHz Turbo) / 12MB / Socket 1151  [art. nr 287789]

Seagate Intern hÄrddisk Barracuda Compute HDD 1TB / 64MB / 7200 RPM / ST1000DM010  [art. nr 251689]

GIGABYTE Z370 AORUS Gaming 5 - ATX / Z370 [art. nr 275266]

• Tack! 1
Postat

Jag har ett auros gaming 5 moderkort det funkar ok. Kör visserligen OS X pÄ det och mest video nu för tillfÀllet men jag har Harrison mixbus 32c installerat.

Men jag skulle bli mycket förvÄnad om det skulle bli problem med nÄgra av dom stora tillverkarnas grejor nÀr det gÀller ljudinspelning. Det Àr nog mest om du behöver nÄgot extra som thunderbolt etc etc som det skiljer.

Postat

Köpte mitt begagnad frÄn Blocket och Tradera.

BÀrbar ACER 17" i7 16GB Nvidia GT730, USB3 för 4200:- +frakt frÄn tradera

Ljudkort ZOOM UAC2 USB3 1500: inkl frakt. frÄn Blocket

EQ Behringer 6200 (Tradera) 1000:-? +frakt

Körde TRACKTION 6 och bytt nu till Cakewalk (det kÀnns smidigare)

... ska aldrig mer köpa nytt ? ... 

Postat

Jag Àr nÀstan 100 pÄ att man mÄste göra en biosuppdatering för att 9000-seriens processorer pÄ en z370 mammakaka ska funka. Vill du slippa det krÄnglet vÀljer du ett moderkort med z390 chipset istÀllet.

Skulle personligen valt luft som kylning istÀllet för vatten, t ex Noctuas NH-D15 för samma pris (monsterkylare som troligtvis Àr tystare Àn nÀtagget du valt) eller en Dark Rock Pro frÄn BeQuiet. Med luft slipper du krÄngla med luftfickor och gurgelljud som annars kan uppstÄ frÄn vattenkylare, speciellt i den lÀgre prisklassen.

Postat

TĂ€nkte att de fĂ„r bygga ihop den och dĂ„ fĂ„r de ”nöjet” att uppdatera bios om det behövs.

intressant ang flÀkt. Det mÄste kollas upp

Postat

Under alla Är som jag byggt mina musikmaskiner sÄ har det ofta slutat med att inte ens sidoplÄtarna sitter pÄ. Vi pratar runt 10 maskiner eller nÄt. SÄ vattenkylning nÀ det blir overkill och ska du inte spela in mycket med mickar helt onödigt.

Det skulle vara om man Àr överkÀnslig mot ljud men dÄ ska man nog inte hÄlla pÄ med musikinspelning.

Postat

Byt interna hdd mot en snabbare ocksÄ

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.