Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej,

Har kopplat följande:

keystation 49e(midi out)->Audiophile 2496(midi in)

audiophile(analog out L/R stereo)->Dåliga hörlurar.

Får ljud då jag kör mp3,film etc på datorn eller provade spela på keyboard i Reason.

Lyckas inte få ljud när jag testade cubase.

transport visar röd/grön level när jag spelar på keyboard, så även miditracket. Spelar jag

in så ser jag att noter skrivs ut i miditracket. kollar jag på ljudkortets control panel så

rör sig ingen volym level. har satt route by till monitor mixer (även testat de andra).

midi 01 spåret har:

in: all midi inputs

out: delta ap midi

chn: 1 eller any

följde nybörjarguiden i cubase manual för att skapa midi track och har pillat lite med inställningar

men lyckas inte få ljud.

känns som jag missat något simpelt...cubase kan ju ta emot midi signal och allt - men tyst är det i mina

hörlurar och inte rör det sig i ljudkortets control panel.

har ingen tid att pillra mer nu - men kanske någon här vet vad som går snett?

tackar tackar

Annons
Posted (edited)

Hej!

Gör så här: Klicka "Devices" (Längst upp 3:e ifrån höger) gå ned längst ned och klicka "Device Setup..." Till vänster i mitten klicka "VST Multitrack"

klicka därefter på "ASIO Driver", gå sen ned i den menyn och klicka uppå "M-Audio Audiophile 24/96 ASIO"... klarrtt!

MVH-Peder

Edited by Peder
Posted (edited)

menar du att du inte har valt någon vst-instrument? (på "out" alltså)

...eller vilket ljud är det du förväntar dig ska spelas upp?

Edited by Itzhak
Posted
känns som jag missat något simpelt...

Ptja det kan man väl säga. MIDI signalerna måste ju ta vägen någonstans också. Tryck på F11, aktivera A1 pluggen. Ställ sedan in A1 som MIDI utgång på det spår du skapat.

/Majken

Posted

Hej!

Nu ska vi vara snälla!

(Sätt på förstärkaren och koppla kopparkablar ifrån förstärkarens baksida till högtalarnas baksida, rikta högtalarna mot din lyssningsposition!)

MVH-Peder

Posted

se på fan pågar - nu funkar det.

för att inte göra er helt tokiga av glädje ska jag inte berätta hur jag trodde det funkade 🙂 Man kan kort säga att jag trodde att vissa grejjer jag pillade på valde ljud från ljudkortets eventuellt inbyggda ljudbank.

puss på er och tack för hjälpen.