Jump to content
Annons

MDR-62 Sony hörlur lagas


Metallion

Recommended Posts

Annons

Lägg upp en bild hur det ser ut så kan folk hjälpa dig lättare. Kollar man på nätet får man träffar att den är från 1987? Kanske läge för en ny typ akg k240

 https://www.bax-shop.se/studiohorlurar/akg-k240-studio-halvoppna-studiohorlurar?gclid=Cj0KCQiAxZPgBRCmARIsAOrTHSYrphoKe-x_PleN4Y4h5iRhViCAnsJeSeJupBoADpAYtD9wxSQBtycaAqQWEALw_wcB

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow. Estetiskt sett måste jag säga att jag älskar hur de ser ut nu, men kan förstå att de inte funkar ordentligt längre. Har de legat ute eller nåt? Undrar bara av ren nyfikenhet ?
Just att de är så otroligt väderbitna får mig smått övertygad om att membranen själva, samt coilsen, smått garanterat är i samma skick, och då skulle du vinna mycket mer på att köpa nya istället som ger en mer realistisk bild av vad du får. Just Sony vat jag väldigt lite om, och gillar inte AKG 240, men kan rekommendera Sennheiser HD280 Pro varmt. Även Beyerdynamics DT250 är fina. Sennheisers HD20-serie, alltså allt från 20 till 25 som jag känner till, är dock helt värdelösa ur studio-synpunkt. ALLT låter "bra" genom dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Vart går den svarta kabeln? Hur hur det det ut på andra sidan, luren som fungerar.  Det borde synas något vart kabeln som lossnat har varit löd. Jag skulle gissa att den svarta kabelns jord ska till de två guldfärgade och den röda ska till den röda. Men det behövs bättre bilder för att säga säkert.  Själv gillar jag mina AKG414 som nog också är från den tiden och är väl värda att försöka laga om de skulle gå sönder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att slå ett par akg k240 för femhundra spänn. Ser lurarna ut som dom gör på bilden så är man antingen inte speciellt tät eller så skojar man lite. Jag tänker mig det första.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...