Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Eftersom jag bara har haft Mac i ca 6månader så undrar jag hur ni gör när

det kommer nya releaser?

Väntar ni i några månader om det skulle komma någon patch?

Kör ni in det direkt?

Kör dubbla OS versioner?

Mvh Sounden

Annons
Postat

Det brukar vara ganska riskfritt att uppgradera Mac OS X, men jag har sett rapporter om en del program som har slutat fungera efter att folk har uppdaterat till Tiger så jag tänkte nog vänta åtminstone en vecka innan jag skriver över det gamla systemet med det nya. Så länge kör jag Tiger på min externa hårddisk. Det är oftast bättre att ta det säkra före det osäkra när det gäller uppdatering av operativsystem.

Jag förstår dock inte hur jag kan ha klarat mig utan Spotlight tidigare! 😳

Postat

Vi har haft Tiger (den riktiga, ingen piratad version) på jobbet ett tag.

Och jag skulle avråda er att installera denna.

Den är väldigt buggig. Som sagt en del program slutar funka. Drag'n Drop mellan program funkar inte(!). Samt massa fler små irriterande sk. "features".

Det är dock snyggare. 😳

Det är Golden Mastern vi har här, som vi fick för två veckor sedan, och de brukar inte göra ändringar i den innan tryck.

Jag kommer i alla fall vänta minst till 1.4.1 innan jag installerar hemma.

Postat
Vi har haft Tiger (den riktiga, ingen piratad version) på jobbet ett tag.

Och jag skulle avråda er att installera denna.

Den är väldigt buggig. Som sagt en del program slutar funka. Drag'n Drop mellan program funkar inte(!). Samt massa fler små irriterande sk. "features".

Det är dock snyggare. 😳

Det är Golden Mastern vi har här, som vi fick för två veckor sedan, och de brukar inte göra ändringar i den innan tryck.

Jag kommer i alla fall vänta minst till 1.4.1 innan jag installerar hemma.

Jag har en kollega som är en riktig Mac-fantast. Han har varnat mig för att uppgradera. Det är, som sagts tidigare, en hel del buggar i det. Han har själv haft det ett tag men tröttnade och gick tillbaka. Han rapporterar också om att fler folk inom hans bransch (grafisk design, layout, tryckeri) har larmat om jobbigheter. Apple jobbar tydligen med problemen sen ett tag tillbaka. Rådet jag fått var att vänta tills nästa så som läget såg ut nu.

Postat

Jag körde in och har inte märkt några buggar än - förutom att den nollställde min config-fil i webbservern, men det var bara att ändra tillbaka så funkade det som vanligt igen.

Tycker dock inte att det är så übermycket nytt som jag trodde när det handlar om en så stor release. Spotlight är en klar förbättring hur som helst.

Vänta tills det finns en stabilare uppgradering om du är osäker.

Postat

många musiker och liknande som är beroende av att deras dator setup fungerar felfritt väntar ju ofta med att uppdatera sitt system (eller sina program över huvud taget) tills nästa version har kommit. det är alltså dags att uppdatera till 10.3 nu 😄

vad är det för buggar ni har stött på; i os:et eller program där funktioner slutar fungera eller beter sig underligt?

Postat

Det min kolllega rapporterade var bl a "Programmet har oväntat avslutats" vad gäller en massa grafiska program. Det var mer också men jag orkade inte lyssna. Vem fan bryr sig om sånt som inte har med ljud att göra?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.