Jump to content
Annons

Kompis varit med och skrivit låten


Recommended Posts

Annons

Det går bara att lyssna några sekunder på låten. Kan du lägga upp låten på något ställe där det går att lyssna utan att ha Spotify? Tex Youtube eller Soundcloud?

Jag tyckte jag hörde ett tydligt id i låten, den där synthen som plip-ploppar ovanpå vad jag tror var refrängen. Så det blev en slags öronmask man kommer ihåg.

Redigerat av Erik dP
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, Erik dP säger:

Det går bara att lyssna några sekunder på låten. Kan du lägga upp låten på något ställe där det går att lyssna utan att ha Spotify? Tex Youtube eller Soundcloud?

Jag tyckte jag hörde ett tydligt id i låten, den där synthen som plip-ploppar ovanpå vad jag tror var refrängen. Så det blev en slags öronmask man kommer ihåg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra! Lyriken börjar med Lewis Carroll referenser och ger för mig ett lovande lyrikintryck, som att det är en bra låtskrivare som varit med och skrivit. Lyriken känns vidare bra, och refrängen är ett tydligt sjunga-med parti som kan funka riktigt bra med publik.

Jag själv undviker dock svordomar, inte till vardags, men i mitt låtskrivande. Jag tycker inte att du ska editera detta till freakin’, eller något liknande, men jag tror att svordomar kan dels åldras, dels ställa till det vid diverse publicering, och dessutom inte tillför något i en låttext annat än att det kan ge ett lite infantilt intryck hos lyssnaren. Det finns exempel när singlar och videor fått utbytta kraftuttryck. Jag har för mig ”gun” mutades i Alabama 3’s singelsläpp av Sopranos-låten, även att Alice in Chains Man in the Box fick ”shit” utbytt mot ”filth” i musikvideon. Jag har hört livealternativ till albumspåret där Monster Magnet sjunger ”mother fucker” istället för ”mother mother” (i Space Lord).

Musikmässigt låter det som en hit!

Redigerat av Erik dP
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Gillar det mesta men går inte riktigt ingång på refrängen. Den får mig att tänka på Manboy med Eric Saade, trots att den här låtens refräng inte är lik den låtens refräng. Jag förstår inte varför jag får den koplingen och jag kan inte koppla bort det. 

Gillar verkligen sångarens röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för feedback (Inte jag som skrivit den utan en kompis som varit med och skrivit låten)

Släpptes i fredags, ligger nu #49 på  Spotify Sverige Topp 50 !!!

 

 

Redigerat av MX3
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Levander säger:

***  Den får mig att tänka på Manboy med Eric Saade ****

 

Antagligen Freudian Slip eller  vaxpropp?

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, MX3 säger:

 

Antagligen Freudian Slip eller  vaxpropp?

 

He he nej det är något Saade över refrängen. Fortfarande en bra låt. 🙂

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-05-21 på 18:36, Levander säger:

He he nej det är något Saade över refrängen. Fortfarande en bra låt. 🙂

 ... en uppdatering 

 

 

Känner att jag behöver ge en status-uppdatering - Ser grov ut som nedan:

#25 på Sweden Top 50 ...

#3 på Sweden Viral 50 ...  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andra låt på (#2) på spellistan Hits Don't Lie !!!!

Även med  på större globala spel-listor som:    Spotifys Summer Hits ... o s v

 

Tack för supporten!!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, MX3 säger:

 ... en uppdatering 

 

 

Känner att jag behöver ge en status-uppdatering - Ser grov ut som nedan:

#25 på Sweden Top 50 ...

#3 på Sweden Viral 50 ...  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andra låt på (#2) på spellistan Hits Don't Lie !!!!

Även med  på större globala spel-listor som:    Spotifys Summer Hits ... o s v

 

Tack för supporten!!

 

 

 

Hatten av! Coolt!

(EDIT: efter att kollat mer på din bild, menar att jag tar av mig hatten och att antalet spelningar är cool!  ?  )

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...