Tunnan och Moroten Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Undrar om nÄn kan tipsa om det finns nÄgon tb-303 klon/kopia som Àr lika bra som orginalet?
hegobald Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Tjaa.. Som hÄrdvara vet jag inte riktigt men som mjukva sÄ finns ju alltid Rebirth Förresten.. Gjorde inte Roland/Boss nÄt liknande för nÄgra Är sedan.. Hmm.. fÄr se nu.. Jo.. MC-303 hette den ju.. Ser ut sÄ hÀr
mornel Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 fast MC303:n lÄter ju inte som en TB303, Àven om det finns likheter bÄde i namnet och utseendet.
android Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Gaaah, mĂ„ste bara frĂ„ga en sak... Varför? đ TB303 Ă€r ju en garanterat den mest överanvĂ€nda synthen i vĂ€rldshistorien... Menmen vill du absolut lĂ„ta som miljontals andra, sĂ„ kan du ju försöka fĂ„ tag i nĂ„n av alla mer eller mindre bra 303-kloner som finns. -JAM har haft en som kallas "Teebee"-nĂ„nting till försĂ€ljning ett bra tag... -Freebase tror jag ocksĂ„ att det finns nĂ„t som heter... -Novation BassStation var vĂ€l ursprungligen tĂ€nkt som en 303-klon, men kan Ă€ven mycket mer... Ăh, jag Ă€r för trött för att google, sĂ„ jag sitter mest hĂ€r och gissar... Go'natt!!
mornel Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 (redigerat) TB303 Ă€r ju en garanterat den mest överanvĂ€nda synthen i vĂ€rldshistorien... Menmen vill du absolut lĂ„ta som miljontals andra, sĂ„ kan du ju försöka fĂ„ tag i nĂ„n av alla mer eller mindre bra 303-kloner som finns. sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? đ Redigerat 28 april 2005 av mornel
milton Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Svenska företaget Audiorealism har fÄtt beröm för sin 303-kopia Bassline. För mac & pc.
android Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 TB303 Ă€r ju en garanterat den mest överanvĂ€nda synthen i vĂ€rldshistorien... Menmen vill du absolut lĂ„ta som miljontals andra, sĂ„ kan du ju försöka fĂ„ tag i nĂ„n av alla mer eller mindre bra 303-kloner som finns. sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? đ FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... đ
mornel Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? đ FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... đ Ăsch, okej dĂ„. Jag hĂ„ller med. Men eh... Jag kommer inte pĂ„ nĂ„t. đ
android Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? đ± FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... đ± Ăsch, okej dĂ„. Jag hĂ„ller med. Men eh... Jag kommer inte pĂ„ nĂ„t. đ đ± NĂ€men, allvarligt... För att utveckla resonemanget lite.... En gitarr Ă€r en gitarr Ă€r en gitarr... (Iallafall för en synthnörd som mig.) Synthar dĂ€remot finns det ju vĂ€ldigt mĂ„nga olika sorter och modisjanger av, sĂ„ jag förstĂ„r bara inte varför man vill ha en synth som lĂ„ter pĂ„ ett sĂ„ specifikt sĂ€tt, och som Ă€r sĂ„ totalt överanvĂ€nd, som TB303:an. FĂ„r samma tankar av det som jag fĂ„r nĂ€r nĂ„n frĂ„gar efter hur man gör "just det ljudet i just den berömda lĂ„ten", eller av alla mjukvarusynthar som bara försöker lĂ„ta som en eller annan gammal hĂ„rdvarusynth... Jag menar, vart tog innovationslustan vĂ€gen?? Varför inte göra synthar (eller musik) som lĂ„ter "eget" och nytt istĂ€llet för som nĂ„t som redan finns...?? Ok, förlĂ„t, nu har jag skrivit av mig... FĂ„r vĂ€l skylla pĂ„ att det Ă€r fredagseftermiddag... Lycka till med 303-klon-letandet! đ±
Tunnan och Moroten Postat 30 april 2005 TrÄdstartare Postat 30 april 2005 Tackar =) TÀnkte försöka mig pÄ att göra lite Acid House eller liknade..
Stinkey (oregistrerad) Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 Nja, en gitarr Ă€r en gitarr? Stopp och belĂ€gg. En del av ens "sound" bestĂ„r i instrumentet Ă€ven om det mesta sitter i fingrarna. SĂ„ att botanisera bland pantbanker och smĂ„annonser, loppisar m.m. Ă€r ett roligt sĂ€tt att inte "lĂ„ta som alla andra." đ
mornel Postat 30 april 2005 Postat 30 april 2005 Nja, en gitarr Ă€r en gitarr? Stopp och belĂ€gg. En del av ens "sound" bestĂ„r i instrumentet Ă€ven om det mesta sitter i fingrarna. SĂ„ att botanisera bland pantbanker och smĂ„annonser, loppisar m.m. Ă€r ett roligt sĂ€tt att inte "lĂ„ta som alla andra." đ precis. men jag hĂ„ller med dig android, visst Ă€r det trĂ„kigt att man ser mindre av upppfinningsrikedomen nu. det Ă€r mycket nyproduktioner av retroburkar. men men, tĂ€nkte att det var onödigt att gnĂ€lla pĂ„ nĂ„gon. vill han ha 303-soundet Ă€r det ju upp till honom.
android Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 đ Jaja, förlĂ„t, jag vet att jag kanske Ă€r lite vĂ€l "pĂ„stridig" nĂ€r det gĂ€ller sĂ„nt hĂ€r... Stinkey: Som sagt, jag Ă€r en synthnörd...
Pazo Postat 1 maj 2005 Postat 1 maj 2005 Nu nĂ€r ni jĂ€mförde med gitarrer sĂ„... Stratan Ă€r ju bara utseendet. Ljudet kommer frĂ„n mickarna och förstĂ€rkaren. SĂ„ en strata kan lĂ„ta mkt annorlunda frĂ„n en annan đ... Sen Ă€r de ju förstĂ„s lite jobbigt nĂ€r alla bara försöker hĂ€rma varandras ljud hela tiden. I början medans man lĂ€r sig sĂ„ kan det ju vara bra att "hĂ€rma" andra sĂ„ att man lĂ€r sig. Men sen nĂ€r man vĂ€l kan sĂ„ "ska" man göra eget tycker jag...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.