Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tjaa.. Som hÄrdvara vet jag inte riktigt men som mjukva sÄ finns ju alltid Rebirth

Förresten.. Gjorde inte Roland/Boss nÄt liknande för nÄgra Är sedan.. Hmm.. fÄr se nu.. Jo.. MC-303 hette den ju..

Ser ut sÄ hÀr

log_roland303.gif

Postat

fast MC303:n lÄter ju inte som en TB303, Àven om det finns likheter bÄde i namnet och utseendet.

Postat

Gaaah, mÄste bara frÄga en sak...

Varför? 🙂

TB303 Àr ju en garanterat den mest överanvÀnda synthen i vÀrldshistorien...

Menmen vill du absolut lÄta som miljontals andra, sÄ kan du ju försöka fÄ tag i nÄn av alla mer eller mindre bra 303-kloner som finns.

-JAM har haft en som kallas "Teebee"-nÄnting till försÀljning ett bra tag...

-Freebase tror jag ocksÄ att det finns nÄt som heter...

-Novation BassStation var vÀl ursprungligen tÀnkt som en 303-klon, men kan Àven mycket mer...

Äh, jag Ă€r för trött för att google, sĂ„ jag sitter mest hĂ€r och gissar... Go'natt!!

Postat (redigerat)

Menmen vill du absolut lÄta som miljontals andra, sÄ kan du ju försöka fÄ tag i nÄn av alla mer eller mindre bra 303-kloner som finns.

sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? 🙂

Redigerat av mornel
Postat

sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„? 😉

FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... 😛

Postat

sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„?  🙂

FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... 😛

Äsch, okej dĂ„. Jag hĂ„ller med. Men eh...

Jag kommer inte pĂ„ nĂ„t. 😉

Postat

sĂ„ alla borde sluta köpa strator ocksĂ„?  đŸ˜±

FrĂ„gar du mig, sĂ„ Ă€r svaret "Ja!"... đŸ˜±

Äsch, okej dĂ„. Jag hĂ„ller med. Men eh...

Jag kommer inte pĂ„ nĂ„t. 😆

đŸ˜±

NÀmen, allvarligt... För att utveckla resonemanget lite....

En gitarr Àr en gitarr Àr en gitarr... (Iallafall för en synthnörd som mig.)

Synthar dÀremot finns det ju vÀldigt mÄnga olika sorter och modisjanger av, sÄ jag förstÄr bara inte varför man vill ha en synth som lÄter pÄ ett sÄ specifikt sÀtt, och som Àr sÄ totalt överanvÀnd, som TB303:an.

FÄr samma tankar av det som jag fÄr nÀr nÄn frÄgar efter hur man gör "just det ljudet i just den berömda lÄten", eller av alla mjukvarusynthar som bara försöker lÄta som en eller annan gammal hÄrdvarusynth... Jag menar, vart tog innovationslustan vÀgen?? Varför inte göra synthar (eller musik) som lÄter "eget" och nytt istÀllet för som nÄt som redan finns...??

Ok, förlÄt, nu har jag skrivit av mig... FÄr vÀl skylla pÄ att det Àr fredagseftermiddag...

Lycka till med 303-klon-letandet! đŸ˜±

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Nja, en gitarr Ă€r en gitarr? Stopp och belĂ€gg. En del av ens "sound" bestĂ„r i instrumentet Ă€ven om det mesta sitter i fingrarna. SĂ„ att botanisera bland pantbanker och smĂ„annonser, loppisar m.m. Ă€r ett roligt sĂ€tt att inte "lĂ„ta som alla andra." 😠

Postat
Nja, en gitarr Ă€r en gitarr? Stopp och belĂ€gg. En del av ens "sound" bestĂ„r i instrumentet Ă€ven om det mesta sitter i fingrarna. SĂ„ att botanisera bland pantbanker och smĂ„annonser, loppisar m.m. Ă€r ett roligt sĂ€tt att inte "lĂ„ta som alla andra." 🙂

precis. men jag hÄller med dig android, visst Àr det trÄkigt att man ser mindre av upppfinningsrikedomen nu. det Àr mycket nyproduktioner av retroburkar.

men men, tÀnkte att det var onödigt att gnÀlla pÄ nÄgon. vill han ha 303-soundet Àr det ju upp till honom.

Postat

🙂

Jaja, förlÄt, jag vet att jag kanske Àr lite vÀl "pÄstridig" nÀr det gÀller sÄnt hÀr...

Stinkey: Som sagt, jag Àr en synthnörd...

Postat

Nu nÀr ni jÀmförde med gitarrer sÄ...

Stratan Ă€r ju bara utseendet. Ljudet kommer frĂ„n mickarna och förstĂ€rkaren. SĂ„ en strata kan lĂ„ta mkt annorlunda frĂ„n en annan 😄...

Sen Àr de ju förstÄs lite jobbigt nÀr alla bara försöker hÀrma varandras ljud hela tiden. I början medans man lÀr sig sÄ kan det ju vara bra att "hÀrma" andra sÄ att man lÀr sig. Men sen nÀr man vÀl kan sÄ "ska" man göra eget tycker jag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.