Jump to content
Annons

En månad av deppresion!


herwhisper

Recommended Posts

Jag och bruden ska flytta till en ny lägenhet, så långt är det ju frid och fröjd.

Så jag ringde till sydkraft som har hand om bredbandet och skulle flytta adressen.

Men då sa den överglada brudhelvetet i telefonen att det skulle jag ju gjort för en månad sedan. För det är nämligen den tiden det tar för dessa slöa amöbor till tekniker som jobbar på sydkraft att flytta mitt bredband.

Så nu får jag vänta i en månad innan jag kan surfa hemmifrån igen!!!!!!!!

Och så kommer folk och klagar på att dom har pest, kolera, AIDS, att det är krig, dom svälter och fan och hans moster. Jävla hypokondrikerjävlar!

DETTA ÄR VÄRRE!!!!

SÅ DET SÅ!

Hmm, va possitiv jag lät

Hehe, ni har fattat kanske att jag tycker att detta är mindre sköj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag flyttade mitt bredbandsabonnemang(edit:bredbandsbolaget) för 2 månader sedan och de räckte med en dryg veckas förvarning.

det fungerade fint med ett temporärt konto. sen tog det ytterligare någon vecka innan jag återigen fick logga in med mitt användarnamn och lösen.

bor du i kenya?

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte operatör för ADSL från svindyra Telia till Glocalnet. Hittills har jag visserligen upplevt att det är lägre hastighet - fast å andra sidan blev det nästan halva priset för min 8Mbit-koppling, så det kan jag leva med. I skrivande stund har jag knappt 4Mbit ner jämfört med ca 6-7Mbit, som jag hade hos Telia. Får ta ett snack med Glocalnet och se om det är något de kan fixa till...

En sak blev jag våldsamt irriterad på. Jag fick besked att det inte skulle bli något avbrott i tjänsten - annat än högst en timmes tid i samband med omkopplingen. Jag fick så småningom besked från Glocalnet att det var dags för inkoppling, fick inloggningsuppgifter etc. 3 dagar senare (på torsdagen) kopplar Felia bort min ADSL, så att jag inte har någon uppkoppling alls över helgen - och planerad inkoppling var i slutet av den kommande veckan. Det visar sig att Felia kopplade ur mitt abonnemang när det passade deras faktureringsperiod - och struntade helt i att min nya operatör skulle koppla in mig först en vecka senare!!! 😳

Glocalnet fixade dock inkopplingen på måndagen, trots att det egentligen var inplanerat i slutet av veckan. Jag behövde alltså inte ens skälla på dem för att de skulle hjälpa till - så all heder åt dem. 😠

Under den helgen märkte jag hur fruktansvärt handikappad man blir utan uppkoppling... 😄 Fick visserligen ganska mycket gjort i trädgården i stället - men ändå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak blev jag våldsamt irriterad på. Jag fick besked att det inte skulle bli något avbrott i tjänsten - annat än högst en timmes tid i samband med omkopplingen. Jag fick så småningom besked från Glocalnet att det var dags för inkoppling, fick inloggningsuppgifter etc. 3 dagar senare (på torsdagen) kopplar Felia bort min ADSL, så att jag inte har någon uppkoppling alls över helgen - och planerad inkoppling var i slutet av den kommande veckan. Det visar sig att Felia kopplade ur mitt abonnemang när det passade deras faktureringsperiod - och struntade helt i att min nya operatör skulle koppla in mig först en vecka senare!!! 😱

Glocalnet fixade dock inkopplingen på måndagen, trots att det egentligen var inplanerat i slutet av veckan. Jag behövde alltså inte ens skälla på dem för att de skulle hjälpa till - så all heder åt dem. 😉

Är det Glocalnet eller Telia som hävdar att ditt abbonemang kopplades ut för att det skulle passa faktureringsperioden?

Vad det än var som hände, och vem det än var som sade det, så kan jag meddela att det INTE berodde på någon fakturaperiod. (faktureringssystemet korrigerar fakturan exakt efter hur många dagar du abbonerat på tjänsten...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte operatör för ADSL från svindyra Telia till Glocalnet. Hittills har jag visserligen upplevt att det är lägre hastighet - fast å andra sidan blev det nästan halva priset för min 8Mbit-koppling, så det kan jag leva med. I skrivande stund har jag knappt 4Mbit ner jämfört med ca 6-7Mbit, som jag hade hos Telia. Får ta ett snack med Glocalnet och se om det är något de kan fixa till...

Jag har telia 8 mbit, kommer max upp i 6 mbit, om jag verkligen har tur nån gång per år kanske. Allt är scam!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak blev jag våldsamt irriterad på. Jag fick besked att det inte skulle bli något avbrott i tjänsten - annat än högst en timmes tid i samband med omkopplingen. Jag fick så småningom besked från Glocalnet att det var dags för inkoppling, fick inloggningsuppgifter etc. 3 dagar senare (på torsdagen) kopplar Felia bort min ADSL, så att jag inte har någon uppkoppling alls över helgen - och planerad inkoppling var i slutet av den kommande veckan. Det visar sig att Felia kopplade ur mitt abonnemang när det passade deras faktureringsperiod - och struntade helt i att min nya operatör skulle koppla in mig först en vecka senare!!! 😱

Glocalnet fixade dock inkopplingen på måndagen, trots att det egentligen var inplanerat i slutet av veckan. Jag behövde alltså inte ens skälla på dem för att de skulle hjälpa till - så all heder åt dem. 😉

Är det Glocalnet eller Telia som hävdar att ditt abbonemang kopplades ut för att det skulle passa faktureringsperioden?

Vad det än var som hände, och vem det än var som sade det, så kan jag meddela att det INTE berodde på någon fakturaperiod. (faktureringssystemet korrigerar fakturan exakt efter hur många dagar du abbonerat på tjänsten...)

På Telias faktura var det i alla fall exakt 3 månader enligt datumen som stod där...

Nåja - oavsett vilket, så fixade i alla fall Glocalnet inkopplingen omgående på måndagen när jag ringde och sade att min uppkoppling var död - trots att det datum jag fick av dem var på torsdagen...

Link to comment
Dela på andra sajter

I skrivande stund har jag knappt 4Mbit ner jämfört med ca 6-7Mbit, som jag hade hos Telia. Får ta ett snack med Glocalnet och se om det är något de kan fixa till...

Är ganska säker på att Glocalnet kör med Best Effort tjänsten och då blir det ganska svårt att kräma ur mer hastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag förstår dig precis. Vi skaffade Chello (då starport från StjärnTV) under deras testperiod på Södermalm. Uppkopplingen var död helt slumpmässigt en timme då och då, och ibland hela helger. Detta fortsatte till och från sedan till för bara något år sedan.

När man vänjer sig vid att alltid ha tillgång till internet blir man rätt handikappad om det inte fungerar. Hur klarade sig folk utan internet förut?

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi flyttade senast dröjde det en månad för Net@once att komma på att dom inte kunde koppla in oss på den nya adressen... Sedan dröjde det nästan två månader innan Glocalnet fick igång det åt oss....

Sammanlagt en jävla tid alltså!! Så man fick helt enkelt börja använda telefonkatalogen och börja ringa till folk istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan vara sunt att vara utan Internet. Alla slösar för mycket tid på Internet. Passa på umgås med dina nära och kära. Kanske utvecklar du din sociala komptens. Att spendera tid i verkligheten är faktiskt mer givande än folk tror idag.

Lycka till,

Erik Hofstein

😳

Antar att du umgåtts mycket med dina nära och kära under din frånvaro från forumen?.... och utvecklat din sociala kompetens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...