Jump to content
Annons

Slejnard To You With You


slejnard

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Låten är en av de bästa du gjort.  Två gitarrer som spelar olika och två helt olika ljud gör ju att det blir en större bredd på och det är coolt. Inte så ofta man hör sånt nuförtiden tycker jag. Så till det negativa då. Trummaskin du använder va? Eller är det någon trumplugg?  Virveln låter inte så kul för den här sortens låt och den tröttar ut öronen snabbt. Någon annan hade varit bättre.   Kicken saknar tryck och allt för låg dessutom. Inga cymbaler alls? Det kan vara okej det med ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker som jag sagt tidigare att detta är riktigt bra. Kan väl,också undra var cymbalerna är nu när Die Hard påpekar det. Phil Collins körde ju cymbalfritt ett tag, men kompenserade med tyngre trummor och mycket pukor.

Sedan skulle jag gärna se att whawha-gitarren ersattes med något annat i refrängen för att få lite variation. Sången är riktigt bra. Skulle gärna höra lite mer stämsång i refrängen.

På det hela taget utmärkt. Lite synd att du inte var tjugo år 1970 Då skulle du ha fått ett skivkontrakt på detta, men då skulle du å andra sidan ha varit urgammal eller död nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad är urgammal då? Eller död? Pugh Rogefeldt och Mikael Rickfors är knappast kända för en sund livsstil och ändå lever dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt höra diskussionerna. 😄 

Tack för din feedback Vesuvio. Bra tips! Kanske kan starta en 70-tals retro våg med mina låtar? De bästa låtarna gjordes då i mitt tyckte. Kul också att du gillar sången. Försökte ta ner nån tonart efter tips från dig och dark of light bl.a. 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, slejnard säger:

Härligt höra diskussionerna. 😄 

Tack för din feedback Vesuvio. Bra tips! Kanske kan starta en 70-tals retro våg med mina låtar? De bästa låtarna gjordes då i mitt tyckte. Kul också att du gillar sången. Försökte ta ner nån tonart efter tips från dig och dark of light bl.a. 🙂 

Det skulle va kul att höra en variant med nya trummor och varierad gitarr mm, men du vet naturligtvis bäst själv. 🙂

Redigerat av Vesuvius
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt, gillar den... enda jag skulle klaga på är nog redan sagt; virveln är lite väl "papp2 och enerverande framträdande medan bastrumman är onödigt anonym. Så, trummorna är det enda jag skulle fixa till! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...