Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Om man vil pressa några skivor, eller vinyler själv (som man ofta får tendens att vilja men det är för dyrt) vet ni då någon specifk affär som trycker för bra konstadet och vad BÖR det kosta inom rimliga gränser.

Jag funderar om ett år att starta ett eget skivbolag då jag har många kontakter inom ämnet, därför ger denna fråga ett ganska stoert intresse för mig, och förhoppningsiv många andra 😏

Annons
Guest nattvaktaren
Posted

Räkna med att en tolva i 500 ex utan omslag går loss på tio tusen, inklusive allt ifrån mastring till matriser och rubbet. CD blir billigare.

• 8 months later...
Posted

Billigare och bättre än så här blir det inte: www.pearlstreet.se/artist/skivduplicering.pdf

Se mer om oss på vår hemsida: www.pearlstreet.se

Guest nattvaktaren
Posted
Billigare och bättre än så här blir det inte: www.pearlstreet.se/artist/skivduplicering.pdf

Ser jääääääätteseriöst ut, inte aaaaaalls som Unga Örnars efter-plugget-projekt.

Posted (edited)

Ser jääääääätteseriöst ut, inte aaaaaalls som Unga Örnars efter-plugget-projekt.

Inte såååååå seriöst kanske...

"Många vill gärna ha skivkontrakt och en egen skiva. Tyvärr får inte så många skansen. Vi vill ge fler skansen till en egen skiva och har därför utvecklat något vi kallar ett demokontrakt. " (Citerat härifrån)

Vi vill ge fler skansen?

Vem jobbar dom för egentligen? Lasse berghagen???

Edited by Kringlan
Guest nattvaktaren
Posted

😆

Posted

Inte såååååå seriöst kanske...

"Många vill gärna ha skivkontrakt och en egen skiva. Tyvärr får inte så många skansen. Vi vill ge fler skansen till en egen skiva och har därför utvecklat något vi kallar ett demokontrakt. " (Citerat härifrån)

Vi vill ge fler skansen?

😄 Tuff masteringsstudio har dom också... Där mastrar nog Britney Spears alla sina plattor.

Posted
😆 Tuff masteringsstudio har dom också... Där mastrar nog Britney Spears alla sina plattor.

Den hittade inte jag.

Annars var väl detta det roligaste på länge.

Sicket språk, sickena dealar. :rolleyes:

• 1 year later...