Jump to content
Annons

Få igång mikrofon med KX-drivrutiner ?


composer

Recommended Posts

Sitter här med KX-drivrutiner installerade till mitt SB Live! kort. Vilken skillnad, både i ljudkvalitet (inbillning?) och latency (från 21ms ASIO4ALL till 5ms !!).

Dock har jag naturligtvis stött på problemas i form av att jag inte kan spela in från min mikrofon. Hittade en lösning hur man fixar det hela om man vill spela in via ASIO (och det vill man ju) i Cubase. För er som är intresserade kika på: http://au.geocities.com/kxcubase/

DÄREMOT hittade jag ingen info alls hur jag får igång Mikrofonen UTAN att köra via ASIO. Exempelvis är det änna svårt att köra via ASIO i MSN Messenger osv.

Hur fixas detta?

/Fredrik

Redigerat av composer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jahapp!

Jag hittade naturligtvis svaret på den officiella KX-sidan: http://kb.kxproject.lugosoft.com/guide/setup-mic.html

TYVÄRR får jag problem ändå: JAG FÅR MEDHÖRNING! Denna verkar inte gå att stänga av. Alltså, så fort jag säger något i Microfonen - så hörs detta i högtalarna, oavsett om jag har något ljudprogram igång eller ej. Det verkar inte gå att stänga av som sagt.

Hur gör man då?

/Fredrik

Redigerat av composer
Link to comment
Dela på andra sajter

Din första fråga hade jag kunnat svara på, men din andra var svårare. Kommer du på det får du gärna berätta. 😄

Jag har även ett annat problem. Om jag använder micen i spel, så går ljudet från spelet även in i micen, inte bara det jag säger. Det blir väldigt konstigt. Du har inte råkat lösa det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Din första fråga hade jag kunnat svara på, men din andra var svårare. Kommer du på det får du gärna berätta. 😄

Jag har även ett annat problem. Om jag använder micen i spel, så går ljudet från spelet även in i micen, inte bara det jag säger. Det blir väldigt konstigt. Du har inte råkat lösa det?

Ehrm...

Njae...det kan jag tyvärr inte påstå att jag stött på. Men stod det inte nåt om det i den andra länken jag postade. Man skulle väl dra ner wave reglaget någonstans. Men ditt problem kanske är mer udda än så, likväl som mina problem är rätt så skumma, hehe.

Nån som vet?

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixar inte detta!

Jag måste få hjälp hur jag får bort medhörningen.

Antar att det ändå är några som kör med KX drivisarna.

Har inte provat ASIO ännu, men just nu vill jag kunna tjöta i MSN osv.

/Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...